הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה בישראל: אנפית סינית תועדה בירושלים


מקורה של האנפית מהמזרח הרחוק, והיא ידועה כמעופפת למרחקים עצומים. בעבר הזדמנה כבר למקומות שונים באירופה, במזרח התיכון ואפילו בארה''ב. צפרי החברה להגנת הטבע: '' זהו הביקור הראשון אי פעם של מין האנפית הזאת בארץ''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-04-2021



האנפית הסינית שנצפתה לראשונה בישראל, צילום: ד''ר יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע

לרגל יום העצמאות של המדינה, תועד ביקור ראשון אי פעם, של אנפית סינית (שם זמני...), בישראל.  זה קרה ביום שני השבוע, כאשר צלם חובב בשם דניאל קה, פרסם תמונות של אנפה 'מוזרה', אותה הוא ראה בגן הבוטני בירושלים. רק למחרת היום, נחשפו צפרים בכירים לתמונה וזיהו את האנפה כ-Chinese Pond Heron, מין אנפית, שמקורה במזרח הרחוק.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

צפרי החברה להגנת הטבע, מוסרים כי זה הביקור הראשון אי פעם, של מין האנפית הזאת בארץ וכי היא לא תועדה כאן, מעולם.  מכיוון שאין לציפור שם רשמי בעברית, הוחלט לקרוא לה בינתיים - אנפית סינית.


אנפית סינית, צילום: ד''ר יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע

אתמול (ד') משעות הבוקר המוקדמות, כבר התייצבו מספר צפרים וצלמים בגן הבוטני וכמה דקות לאחר הזריחה, הופיעה האנפית בדיוק במקום בו צולמה לראשונה. היא בילתה שם מספר שעות, להנאת עשרות הצפרים שהגיעו לראותה.

יהונתן מירב, צפר בכיר בחברה להגנת הטבע: "האנפית מגיעה כאמור מסין, אבל היא ידועה כמעופפת למרחקים עצומים ובעבר הזדמנה כבר למקומות שונים באירופה, במזרח התיכון ואפילו לארה"ב".

פורסם בחדשות