הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות ומפקד מג''ב נפגשו לגבש דרכי פעולה במאבק בפשיעה החקלאית


בפגישה שהתקיימה היום, נבחנו מהלכים משותפים לטיפול בתופעת הפשיעה החקלאית, אשר גרמה לחקלאים נזקים הנאמדים בלמעלה מ-23 מיליון ש"ח בשנת 2020 לבדה. השר שוסטר: מפקד מג''ב קיבל על עצמו אחריות מאתגרת. אני סבור שנוכל להביא בשורה של בטחון לחקלאי ישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-04-2021



שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר ומפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, צילום: באדיבות דוברות שר החקלאות

ימים ספורים לאחר ההודעה על החזרת השיטור במרחב הכפרי מהמשטרה לידי מג"ב, נפגש היום (א') שר חקלאות אלון שוסטר עם מפקד מג''ב ניצב אמיר כהן, ובירך אותו על המהלך החשוב והמשמעותי שיסייע לשפר את היכולת להילחם בפשיעה החקלאית במרחב הכפרי, שמשתרע על 86% משטחה של מדינת ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

הפגישה שנערכה בלשכת השר, בהשתתפות צוותי עבודה של משרד החקלאות ושל מג''ב, נועדה לבחון מהלכים משותפים לטיפול בתופעת הפשיעה החקלאית, אשר גבתה מחקלאי ישראל נזקים הנאמדים בלמעלה מ-23 מיליון ש"ח בשנת 2020. 

מפקד מג"ב הציג כיוונים ורעיונות אחדים להגברת הטיפול בתופעה, והפגישה התנהלה ברוח טובה. בסופה סוכם כי יש להקים שולחן עגול לטיפול בתופעת הפשיעה החקלאית ולאגם משאבים ממשרדי הממשלה השונים על מנת לספק את האמצעים הדרושים להתמודדות עם תופעה המתפרשת על פני שטחים כה נרחבים, שכן המרחב הכפרי מכסה 86% משטחה של מדינת ישראל.

הטיפול בפשיעה החקלאית מהווה אתגר משמעותי למדינת ישראל. שר החקלאות אלון שוסטר הגדיר בעבר את עצירת הטרור החקלאי כ"משימה לאומית". משימה זו נפרטה למרכיבים במסגרת פגישת השר ומפקד מג"ב ובין הנושאים שנדונו בה היו גם שיפור המערך הטכנולוגי להתמודדות עם התופעה, חיזוק מערך המתנדבים ואף שיתופי פעולה עם משרדי ממשלה נוספים, כגון משרד המשפטים ומשרד החינוך. בנוסף דובר על קמפיין הסברה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר לחקלאים בנוגע לטכנולוגיות ואמצעי שמירה עצמיים שבהם הם יכולים לעשות שימוש על מנת למנוע אירועי פשיעה במשקיהם.

השר אלון שוסטר מסר בתום הפגישה: "מפקד מג"ב קיבל על עצמו אחריות מאתגרת, להתמודד עם תופעת הפשיעה כנגד חקלאים. לאחר הפגישה שקיימנו, הוא הותיר בי רושם עמוק ואני סבור שבשיתוף פעולה בין משרד החקלאות ופיתוח הכפר לבין משמר הגבול, תוך רתימת משרדי ממשלה נוספים אל תוך הפעילות, נוכל להביא בשורה של ביטחון לחקלאי ישראל."

פורסם בחדשות