הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פלפל ענק מהערבה במשקל של יותר מחצי ק''ג


הפלפל במשקל 0.555 ק''ג גדל במושב עידן בערבה התיכונה, והוא גדול פי שניים ממשקל ממוצע של פלפל רגיל. חקלאי הערבה התיכונה מגדלים כיום פלפלים בחממות שמשתרעות על פני 10,500 דונם, עם יבול מובחר של מעל 120 טונות בעונה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-04-2021



הפלפל ממושב עידן, צילום: בית אריזה "אורקה" עידן

ימים אלו הם ימי שיא עונת גידול הפלפלים בערבה התיכונה והתכונה רבה. בתהליך מיון הפלפלים המובאים על ידי החקלאים למיון לבית האריזה 'אורקה' שבמושב עידן, נדהמו לגלות בבית האריזה פלפל ענק במשקל של 0.555 ק"ג.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

"הפלפל הענק, הגיע מהחממה של החקלאי הוותיק והמצטיין, מוטי לוי ממושב עידן'' מספרת שוהם בן עזוז מנהלת בית האריזה 'אורקה'. ''אנחנו ממיינים כאן 40 טון פלפלים ליום, שמגיעים משבעה משקים חקלאיים, כך שיש כאן הרבה עבודה מאומצת. במהלך המיון אנו מעבירים בקפידה ועדינות, במסוע ממוחשב מיוחד, כל פלפל ופלפל העובר הגדרות תקנים, לקראת המשלוחים לאירופה, רוסיה וארה"ב - תוך הקפדה על כלל התקנים המחמירים של האיחוד האירופי''.

''במהלך המיון, המחשב שלנו התריע על פלפל חריג במשקלו ובגודלו, שאף לא הצליח לעבור במערך המיון. מיד בדקנו ושקלנו אותו שוב ונדהמנו מהמשקל הגבוה של מעל חצי ק"ג! אין ספק שמגיע לו שיא גינס" אומרת שוהם. משקל ממוצע של פלפל נע סביב 250 גרם, הפלפל הגדול האחרון ששבר שיא היה בשנת 2013 בעין יהב, ומשקלו הגיע לחצי ק"ג''.

הפלפלים מהערבה נחשבים למובחרים, הודות לשילוב של התנאים האופטימליים לגידול ירקות בערבה. הירקות גדלים במבנים סגורים ומוגנים של חממות, בתי רשת ומנהרות. המים להשקיה הם משאיבה מקומית בלבד ברמת מליחות גבוהה יחסית למים בשאר הארץ, התורמת לאיכות ולטעם המיוחד של הירקות. עונת גידול הירקות בערבה הינה בעיקר בחודשי החורף, בתקופה שבה בחו''ל אין גידולי פלפלים. החקלאים נעזרים לאורך השנים במחקרי מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, לניצול יתרונם היחסי ומיקומם בלב המדבר, בשעות אור רבות וטמפרטורות גבוהות רוב השנה.


מערך המיון המשוכלל בבית האריזה 'אורקה" במושב עידן
חקלאי הערבה התיכונה מגדלים כיום פלפלים בשטח של- 10,500 דונם, עם יבול מובחר של מעל 120 טונות פלפל בעונה, העומדים בתקנים המחמירים של האיחוד האירופי, לגודל, צורה, בריאות ועוד. רוב היבול מיועד לייצוא לארצות אירופה, רוסיה וארה"ב וחלקם לשווקים בישראל.

וטיפ מחקלאי הערבה התיכונה - בפלפל אדום אחד יש יותר ויטמין C מאשר בתפוז.


פורסם בחדשות