הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שיתוף פעולה יוצא דופן: CropX הישראלית תספק לנאס''א נתונים לשיפור היבולים החקלאיים


NASA Harvest, גוף המחקר לביטחון תזונתי וחקלאות בסוכנות החלל האמריקאית נאס''א, וחברת הסטארט אפ הישראלית CropX המובילה העולמית בניתוח נתוני קרקע לחקלאות, הודיעו על שותפות אסטרטגית שתעניק לנאס''א נתונים חסרי תקדים לשמירת משאבים ושיפור יבולים חקלאיים בכל העולם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-03-2021



צילום: באדיבות חברת CropX

שיתוף פעולה יוצא דופן וראשון מסוגו, נחתם בין חברת סטארט-אפ הישראלית לחקלאות מדייקת CropX , לבין NASA Harvest – גוף המחקר האמריקאי שמוביל את תוכנית החקלאות של סוכנות החלל האמריקאית נאס''א.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

CropX, שמערכותיה מנטרות ומעבדות בענן נתוני קרקע של מיליוני דונמים ברחבי העולם, תספק לחוקרי NASA Harvest נתוני קרקע שיימסרו לגופי ממשל ולמומחי חקלאות במטרה לפתח מודלים לשיפור חיזוי תנאי קרקע ושדה, באופן שישפר תובנות עבור גופי ממשל בתחום החקלאות, יגביר את יבולי השדות, ויחזק את קיימות האדמות.

נתוני הקרקע ש-CropX מנטרת ומעבדת ברחבי העולם באמצעות חיישני קרקע, נתוני שדה, נתוני הגידולים ותצלומי אוויר - ישולבו עם צילומי רשת הלוויינים של נאס"א המנטרת קרקעות ברחבי העולם, במסגרת תוכנית החקלאות של הסוכנות. המידע המשולב יאפשר לנסא''א לספק לממשלות ובעלי עניין ברחבי העולם תובנות קריטיות לקבלת החלטות מבוססות נתונים בתחומי החקלאות.


צילום: באדיבות חברת CropX

נדב ליברמן, CTO חברת CropX: "תמונות לוויין שולבו מראשית דרכה של CropX באלגוריתמים שפיתחנו ושיתוף הפעולה שלנו עם NASA יספק תובנות אגרונומיות חיוניות באמצעות ריבוד שכבת הנתונים ש CropX מספקת על הקרקע והשדה יחד עם צילומים מרשת הלוויינים של NASA. אנו מצפים ששיתוף הפעולה ישפר את איכות קבלת ההחלטות בתחומי החקלאות הן במדינות מפותחות והן במדינות מתפתחות".

חברת הסטארט-אפ CropX, שהוקמה בשנת 2015, היא כיום מובילה עולמית באנליטיקה של נתונים חקלאיים מבוססי נתוני שדה, סביבה וחיישני קרקע. CropXמספקת לחקלאים טכנולוגיה מבוססת ענן שמתחברת למערכות ההשקיה שלהם. טכנולוגיה זו היא בת השגה וקלה להתקנה ומאפשרת לחקלאים להגדיל את היבול החקלאי ואת איכותו תוך אופטימיזציה של השקיה, דישון ועלויות אנרגיה.


נדב ליברמן, צילום: באדיבות חברת CropX

CropX רכשה בשנה שעברה את מתחרתה CropMetrics מנברסקה (ארה"ב) ואת חברת Regen מוולינגטון (ניו זילנד). החברה מעסיקה כיום 45 עובדים, 30 מתוכם בישראל, ו-15 נוספים בארה"ב ובניו זילנד. בין המשקיעים ב-CropX: קרן Innovation Endeavors של אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל, פלטפורמת ההשקעות OurCrowd Finistere Ventures, ו- Greensoil Investments.

פורסם בחדשות