הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עמית יפרח נבחר למזכ''ל תנועת המושבים


יפרח החליף בשנה האחרונה את מזכ''ל התנועה מאיר צור שפרש לפני תום הקדנציה, ומאז קידם נושאים רבים ומשמעותיים מאוד עבור ההתיישבות והחקלאות. עם בחירתו אמר: ''מדובר במעמד מרגש מאוד עבורי. אני רואה בתפקיד מזכ''ל התנועה שליחות וזכות גדולה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-03-2021



מזכ''ל תנועת המושבים עמית יפרח, צילום: קובי וולף - באדיבות תנועת המושבים

ועידת תנועת המושבים הכ״ד בחרה היום (ה') את עמית יפרח למזכ״ל התנועה. הוועידה מתקיימת אחת לארבע שנים במסגרתה בוחרים את מזכ״ל תנועת המושבים ומוסדותיה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בשל הנחיות משרד הבריאות, הוועידה התקיימה בזום וגם פרונטלית במכללת אחוה שבמועצה האזורית באר טוביה. נכחו בה כ-650 איש מכל המושבים ברחבי הארץ.

עמית יפרח, נשוי + 4, במקור ממושב אוהד שבעוטף עזה וכיום ממושב ערוגות, כיהן כ-15 שנה כיועמ״ש וכמנהל אגף הקרקעות והאגודות השיתופיות בתנועת המושבים והוביל להישגים משמעותיים כמו הסכם חוזה החכירה לדורות, ונחשב לאחד המגנים הבולטים לשמירה על הקרקע החקלאית והשטחים הפתוחים. יפרח הינו המוזמן הקבוע בישיבות מועצת רמ״י כנציג ההתיישבות העובדת.

בשנה האחרונה יפרח החליף את מאיר צור בתפקיד המזכ״ל, אשר פרש לפני תום הקדנציה. מאז כניסתו לתפקיד, התמודד יפרח עם אתגרי הקורונה וקידם נושאים רבים ומשמעותיים עבור ההתיישבות והחקלאות. בין השאר נושא הארכת מס מעסיקים לעובדים הזרים, הקפאת תיקון 116 לשנתיים, הארכת תוקף איוש הנחלות הלא מאוישות לשלוש שנים, הארכת המרת הנחלות בארבע שנים, היה שותף להבאת אינטרנט מהיר לכפר יחד עם משרד התקשורת, פעל למתן פיצויים לחקלאים במושבים הפועלים תחת איחוד עוסקים על תקופת הקורונה, פעל לקבלת סיוע למגדלי התבלינים והפרחים לייצוא ועוד.

עם בחירתו אמר עמית יפרח: ״מדובר במעמד מרגש מאוד עבורי. אני רואה בתפקיד מזכ"ל התנועה שליחות וזכות גדולה ואני מתכוון בתפקידי לייצג את המושבים אל מול הכנסת, הממשלה וכמובן להפוך את התנועה לכתובת מקצועית עבור חבריה.השנה היינו בלמעלה מ-100 מושבים בכל רחבי הארץ, בין הסגרים ובמהלך הסגרים והכל בשביל לתת מענה ולחזק את המושבים, החקלאות והמרחב הכפרי כולו״.

יפרח הוסיף: ״אנו נערכים לקראת הכנסת הבאה, לקדם את הנושאים שכבר התחלנו לקדם בשנה האחרונה כמו חיזוק המשק המשפחתי, חיזוק הענפים המתוכננים, המשך תיקון 116 וביטול הותמ"לים. אני רואה בשותפים שלי במרחב הכפרי- משרד החקלאות, ראשי התנועות המיישבות, המרכז לשלטון האזורי, ראשי המועצות האזוריות, התאחדות חקלאי ישראל והארגונים כשותפים הטבעיים שלי לעבודה ולדרך״.

״אני מודה לכל מי שהגיע לועידה, אם בזום ואם פיזית לכאן ולכל המכובדים שהגיעו למעמד מיוחד זה. אני מודה למושבי התנועה, לעובדי התנועה שכולם שליחים שעושים עבודתם למען המרחב הכפרי ומעל לכל אני מודה למשפחה היקרה שלי״. אמר יפרח.

בועידה בירכו מכובדים רבים ביניהם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, ח"כ רם בן ברק, ראשי המרחב הכפרי ומכובדים נוספים.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין בירך בסרטון בועידה ואמר: "אני שמח להיות כאן איתכם ולחגוג מאה שנות יישוב, צמיחה ופריחה לתנועת המושבים. תמשיכו ותזכו לממש את משימת היישוב העובד במקומות רבים ונוספים בכל חלקי ארץ ישראל. מי ייתן ודור העתיד של המושבים ימשיכו בתלם אותו חרשו ותיקי תנועת המושבים״.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר נאם בפני המשתתפים: "מאה שנים לאחר הקמת מושב העובדים הראשון בארץ ישראל, תרומתם של המושבים למפעל הציוני אינה ניתנת לערעור. התרומה לכלכלה ולמשק הישראלי, ליישוב הקרקע בגבולות המדינה, התרומה לביטחון ישראל, לתרבות הישראלית. המרחב הכפרי בישראל לא היה דומה לעצמו, ללא מאות המושבים הפרושים לארכה ולרוחבה של המדינה. בשנה האחרונה כשר החקלאות, הייתה לי הזכות הגדולה לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשי המרחב הכפרי, ואני מברך על ההזדמנות להיות שותף בחיזוק החקלאות הישראלית יחד עם הקיימות הכלכלית, חברתית ודמוגרפית של המושבים בישראל. אני מברך את ידידי ושותפי לדרך עמית יפרח, על הישגים יוצאי דופן עבור תנועת המושבים, אני סמוך ובטוח כי תמשיך לבצע את עבודתך במסירות ושליחות".

יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, ח"כ רם בן ברק: ״אני מברך את חברי, עמית יפרח על בחירתו לתפקיד מזכ״ל תנועת המושבים. עבודתו המסורה למען המושבים במדינת ישראל ראויה להערכה גדולה. כדור שלישי לחקלאים בארץ ישראל, בן המושב הראשון בארץ, שחוגג השנה 100 שנה להיווסדו, אני מבין את החשיבות של החקלאות, את הרוח ההתיישבותית ולוקח על עצמי את המשימה לטפח ולפתח את החקלאות כך שתמשיך להיות מקור לגאווה, מקור לפרנסה לעשרות אלפי האנשים שעוסקים בזה גם בדורות הבאים״.

יו״ר מרכז השלטון האזורי, שי חג׳ג׳: ״אני מברך מקרב לב על הבחירה של עמית לתפקיד מזכ״ל תנועת המושבים. מזו תקופה ארוכה, שעמית ואני עובדים יחד יד ביד ובהכירי את יכולותיו, את ניסיונו המקצועי ואת תבונתו, אין בליבי ספק שהוא האיש המתאים ביותר לתפקיד. עמית רשם הישגים רבים בתפקידיו. תנועת המושבים מתמודדת עם אתגרים רבים בעידן זה ואני מאמין שעמית יפרח הוא האיש המתאים להנהיג אותה״.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: ״בישראל של 2021 , חברה שכבר שכחה את מקורותיה ויסודותיה, אין זהות אינטרסים בין שתי תנועותינו. בישראל – 2021 יש בינינו פשוט זהות. נקודה. אני שמח מאוד על העובדה כי גם בימי מאיר צור כמזכ"ל תנועת המושבים ועוד יותר במערכת היחסים עם עמית יפרח, הזהות הזאת באה לידי ביטוי שוב ושוב. במלאת 100 שנים להקמת המושב הראשון, אני מבקש לברך אתכם ומאחל לכם ולנו כי כך יהיה גם בעתיד וביחד נמשיך להצעיד את המרחב הכפרי לשיפור מתמשך ולצמיחה מתפרצת״.

מזכ"ל תנועת המושבים לשעבר ושר החקלאות לשעבר, שלום שמחון: "תנועת המושבים התנועה ההתיישבותית הגדולה והמפוארת בישראל בחרה היום את מנהיגה לשנים הבאות. תנועת המושבים משלימה היום חילופי דורות בהנהגתה. עמית יפרח מסמל את כל הטוב היפה והערכי בדור הבנים של תנועת המושבים. משכיל חרוץ ערכי בן למשפחת לוחמים ועובדי אדמה ממתיישבי גבולות הארץ ושמירת אדמותיה לדורות הבאים. עמית איש של אנשים הוא מנהיגינו המחובר שורשית לחברי המושבים ולסדר יומם בהתיישבות בחקלאות ובמרחב הכפרי. נאחל לו הצלחה בהובלה בשינוי ובחילול התמורות שבדרך לשמירת מושב העובדים. עלה והגשם מנהיג שלנו ושלי".

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל לשעבר מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור: ״תנועת המושבים בחרה איש מדהים, ערכי ומזכ"ל מצוין. אני גאה לראות את עמית מתפתח ברמה האישית ומוביל את סדר היום במרחב הכפרי ומקדם את התנועה. מבחינתי זאת גאווה גדולה ברמה האישית והציבורית".

מזכיר הפועל המזרחי, יצחק אליה: ״אני רוצה לברך אתכם ביום חגכם. היום בחרתם במזכ״ל התנועה ובמוסדות הנבחרים. אני מכיר את עמית מזה עשור ועובד איתו בצמידות. זו בחירה מצוינת. הצניעות שלו, הידע שלו וההבנה המשפטית. בשנה וחצי האחרונות הוא טיפל בהרבה דברים מול הכנסת והממשלה. אחותנו את תנועת המושבים מי ייתן ונתייחד כולנו בקרוב לתנועת מושבים גדולה לטובת ישראל וההתיישבות״.

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן: ״רק הליכה משותפת של כל המרחב הכפרי יחדיו תבלום יוזמות ממשלתיות מסוכנות בתחומי החקלאות והמים. עמית יפרח הוא הבחירה הנכונה לקידום המהלכים המשותפים!״.

רב תנועת המושבים, הרב מנחם הכהן: ״אי אפשר לתאר את מדינת ישראל בלי ההתיישבות של המושבים, החלוצים הראשונים שהעזו לפני מאה שנה לבוא וליישב את המדינה כולה. אני רוצה לברך את עמית יפרח שמאז שנכנס לתפקידו לפני כשנה וחצי הוא חולל פלאים. גם בתקופה זו של הקורונה, התנועה פעלה ללא לאות למען המרחב הכפרי ועבדה כרגיל. אתה הבאת ברכה לחידוש חייה של תנועת המושבים. אני מאחל שהשנים הבאות ימשיכו להיות כמו של הראשונים מי שהמשיך את דרכם״.

רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד שלומית שיחור רייכמן: ״אנו נשמור על הערכים הקואופרטיביים ונעזור לכם לנהל את האגודות שלכם בצורה הטובה ביותר ולתת לכלים רלוונטיים ואף לגדל קואופרטיביים חדשים. בשש השנים הקרובות אני איתכם ובשבילכם ואני רואה חשיבות עליונה בשיתוף הפעולה איתכם״.

ראש המועצה האזורית המארחת באר טוביה, קובי אביבי: ״אני מברך את עמית יפרח להיבחרו לתפקיד מזכ״ל תנועת המושבים. אני בטוח שתחזיר אותנו לדרך המלך ולהיות גורם מצליח במדינת ישראל״.

נשיאת מכללת אחוה, פרופ' יפעת ביטון: "תנועת המושבים הוותיקה והחשובה היא שותפה טבעית לחזון של המכללה האקדמית אחוה להפוך את האקדמיה לרלבנטית למרחב הכפרי בו היא פועלת. אירוח ועידת התנועה הוא סמל לחיבור המתחדש שלה לתחומי היזמות החברתית החינוכית והטכנולוגית של מקצועות העתיד, שאחוה עמלה על פיתוחם".


פורסם בחדשות