הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חופי הכינרת נפתחים לציבור


ביום חמישי הקרוב, ייפתחו לציבור 16 חופים סביב הכינרת, ביניהם גם שני חופים שהיו סגורים ושוקמו לאחרונה - חוף צמח המיתולוגי וחוף סוסיתא. לקראת חג השבועות יפתח גם חוף דוגה במזרח הכינרת. כל חופי איגוד ערים כינרת מתופעלים כחופים שקטים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-03-2021



חוף סוסיתא, צילום: תקשורות יעל שביט

השמים הסגורים צפויים להפוך את חופי הכינרת למוקד משיכה להמוני נופשים באביב ואולי גם בקיץ הקרוב. אחרי החורף הגשום והשלגים המפשירים, הכינרת כמעט מלאה - רק 42 ס''מ נותרו לרף העליון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

באיגוד ערים כינרת נערכים לפתיחת עונת הרחצה ב- 18 במרץ ולקליטת הנופשים אשר צפויים לפקוד את החופים גם ביום הבחירות ובחג הפסח הקרוב. כל חופי איגוד ערים כינרת מתופעלים כחופים שקטים, ללא השמעת מוסיקה.

באיגוד מבקשים להדגיש, כי עליית מפלס הכנרת הביאה לכך שתשתיות בנוית, כמו למשל מדרגות וקירות, כוסו במים. לכן יש לשים לב לשילוט ולהוראות המעבר השונות ולהיכנס למים רק דרך האזורים המותרים לכך. כמובן שיש לרחוץ רק בשעות הפעילות של המצילים ובחופים המוכרזים, לא לטפס על מעקות הבטיחות ולא לקפוץ למים מראשי הקירות. הציבור מתבקש להישמע להוראות המצילים והפקחים ולהקים אוהלים באזורים המותרים.


רצועת חוף צינברי, צילום: שי מזרחי, איגוד ערים כינרת

"איגוד ערים כינרת, מטפל כבר ב- 16 חופים שקטים סביב הכינרת, אליהם הכניסה ללא תשלום, במטרה להנגיש את כל חופי הכינרת לציבור הרחב" אומר יו"ר איגוד ערים כינרת עידן גרינבאום. ''חוף צמח המיתולוגי, שהיה סגור שלוש שנים, נזקק לשיקום וניקיון מאסיבי, עקב ההרס הרב שנוצר בשטח. גדרות הברזל שתחמו את החוף יוסרו והציבור יוכל להיכנס לחוף ישירות מהכביש הראשי, דבר שגם יצור רצף נופי נגיש. גם חוף סוסיתא יפתח השבוע, וגם הוא עבר לטיפול האיגוד בשנה שעברה והיה סגור לעבודות בטיחות. כמו כן הוקמו גדרות בטיחות, חידוש וטיפול בתשתיות''.


חוף צמח המיתולוגי שהיה סגור במשך שלוש עונות שוקם לטובת הציבור, צילום: תקשורות יעל שביט

"העונה אנו מצפים ליותר מ- 2.5 מיליון נופשים בכינרת, עקב החשש לטוס לחו"ל בשל הקורונה. שני החופים הנוספים יאפשרו שטח נוסף לנופש בכינרת. אנו מבקשים מהציבור, שכולו מעוניין בבילוי נעים באגם הלאומי, להיות סבלני ואחראי, להישמע למצילים ולצוות החוף, לשמור על נהלי הבטיחות, להשגיח על הילדים במים ובחוף, להקפיד על הניקיון, לנהוג בזהירות מרבית בנהיגה בכלי השייט ולדאוג שלא להפריע לזולת. לאחר תקופה ארוכה של סגר, כולנו זקוקים לנופש. אני מאחל לכולם חופשה נעימה בכינרת ובריאות" אומר גרינבאום.

איגוד ערים כינרת ומשטרת ישראל משתפים פעולה לאורך השנה ומתגברים את כוח האדם בתקופת עונת הרחצה, על מנת להבטיח, כי השקט בחופים יישמר . כוחות המשטרה ופקחי האיגוד, יפעלו בסיוע 'יחידת משמר הסביבה כינרת' והצוותים בחופים, למען אכיפה ושמירה על הסדר הציבורי וזאת בנוסף למאבטחים ולסדרנים, אשר יוצבו מטעם האיגוד.


חוף צמח לאחר השיקום והשיפוץ, צילום: תקשורות יעל שביט

בזמני שיא, מפעילים איגוד ערים כינרת והמועצה האזורית עמק הירדן, במימון המשרד לקידום וחיזוק קהילתי, את מוקד המצלמות של "כינרת בטוחה", השולט ב-161 מצלמות האבטחה בחופים. כמו כן, מופעלים צוותי ניקיון ותחזוקה מתוגברים.

דנה בכר, מנהלת אגף מנהלת הכינרת אומרת, כי במהלך עונת החורף והסגרים, בוצעו בחופי איגוד ערים כינרת עבודות תחזוקה שוטפות, חידוש שילוט, גיזום בטיחותי, כיסוח צמחיה, שיפוץ מבני שירותים ומתקני נופש ועוד. בחוף צמח התקיימו בשלב א' עבודות שיקום ושיפוץ על מנת להשמיש את החוף עם פתיחת עונת הרחצה וכי בשלב ב' יתקיים תכנון מפורט לפיתוח הדרגתי של חוף צמח, תוך דיון מעמיק, כולל הליך שיתוף הציבור במתכונת שתקבע.


עבודות ניקיון וצביעה לקראת פתיחת חוף סוסיתא, צילום: תקשורות יעל שביט

עוד מציינת בכר, כי לקראת חג השבועות יפתח חוף נוסף, חוף דוגה במזרח הכינרת הנמצא כעת בעבודות ותהליכי העברה לזכיין. בחוף דוגה התבצעו עבודות פיתוח והקמת מבנים בהיקף של 30 מיליון שקלים, במימון משרד האוצר, משרד התיירות, משרד הפנים ואיגוד ערים כינרת והינו החוף הראשון שתוכנן ובוצע מכוחה של תכנית תמ"א 13/13/א' לחופי איגוד ערים כינרת, שמטרתה פיתוח תיירותי והנגשת החופים לציבור, תוך שמירה על ערכי הטבע, הסביבה והמורשת. התכנית כוללת 14 מחופי איגוד ערים כינרת וקטעים של "שביל סובב כינרת".

"אנו באיגוד מצפים ונערכים לעונה ארוכה ועמוסה, עם ביקוש גדול לנופש בכינרת, אשר שמרה על מפלסה הגבוה גם החורף הזה והיא יפה מתמיד. אנו מזמינים את הציבור להגיע לנפוש בכינרת כחולה ומלאה ובברכת עונת רחצה נעימה ובטוחה לכולם!" מוסיפה בכר.

למידע- כוכבית כינרת מכל טלפון 55477* ובאתר רשות הכינרת - www.kineret.org.il

פורסם בחדשות