הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החל מבצע חיסונים לעובדי החקלאות מהרשות הפלסטינית


שר החקלאות אלון שוסטר: ''הבחירה לחסן את כל העוסקים במלאכת הבטחת המזון שלנו, תשמור על כלכלה יציבה בענף, תמנע מחסור בידיים עובדות ותאפשר המשך אספקה של תוצרת מקומית טרייה לציבור כולו. מלבד זאת, מדובר בהחלטה הומנית שתגן על בריאותם של החקלאים ושל הציבור ככלל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-03-2021



חיסונים לעובדי חקלאות מהרשות הפלסטינית, צילום: אדוה זגורי - לע''מ

מבצע החיסונים לקורונה בקרב עובדים מהרשות הפלסטינית בענף החקלאות, החל אתמול (ה'), כך הודיע משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

המבצע מתקיים בעקבות פנייתו של מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר ד"ר נחום איצקוביץ', אל מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' יחזקאל (חזי) לוי, בבקשה לחסן גם את העובדים הפלסטינים העובדים בחקלאות, כדי לדאוג לבריאותם כמו גם לבריאות הסובבים אותם בשרשרת ייצור ואספקת המזון, ובעיקר כדי לא לפגוע בעבודה התקינה בענפי החקלאות השונים.

בעונה זו של השנה נמצאים בישראל כ-11,000 עובדים פלסטיניים שעובדים במגוון עבודות בענף - מהייצור בשדות ועד לעבודות בבתי מיון ואריזה. מרביתם מגיעים משטחי הרשות, ועוברים מדי יום לישראל ובחזרה. עובדים אלו שוהים במשך היום עם המעסיקים והעובדים הישראליים והזרים, ועל כן החיסון שלהם יאפשר רציפות תפקודית ומערכתית של שרשרת ההספקה של התוצרת החקלאית הטרייה וביטחון מזון לציבור הצרכנים.

כמו כן, אומרים במשרד החקלאות, ''לנוכח רמת ההתחסנות הנמוכה בשטחי הרשות, חיסון העובדים הפלסטינים יפחית את הסיכון משני צדי המתרס. בשל כך, משרד החקלאות השקיע מאמצים רבים מול הגופים המקצועיים והמדיניים על מנת לקדם את חיסונם של העובדים הפלסטיניים. כאמור, מאמציו של המשרד נשאו פרי ומבצע החיסונים יחל בימים הקרובים, ויבוצע בפועל במעברים לתוך ישראל''.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר: "ענפי החקלאות השונים, על כל שרשרת האספקה שלהם ומערכות העיבוד, חיוניים למשק החיים שלנו. הם מבטיחים, שלא יחסרו פירות, ירקות, ביצים, חלב ובשר על הצלחת הישראלית. הבחירה לחסן את כל העוסקים במלאכת הבטחת המזון שלנו, תשמור על כלכלה יציבה בענף, תמנע מחסור בידיים עובדות ותאפשר המשך אספקה של תוצרת מקומית טרייה ומגוונת לציבור כולו. מלבד זאת, מדובר בהחלטה הומנית שתגן על בריאותם של החקלאים ושל הציבור ככלל, ובתקווה תמנע את המשך התפשטות המגיפה"

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נחום איצקוביץ': "עם תחילת משבר הקורונה, משרד החקלאות סיכם עם משרד הביטחון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ״ש) על המשך העסקת עובדים פלסטינים בישראל בענפי החקלאות. מהלך זה מנע מחסור בתוצרת חקלאית טרייה במדפים, והבטיח שאזרחי ישראל יוכלו להנות מפירות וירקות טריים ומזינים. הרצון והצורך לחסנם הוא בראש ובראשונה הומני, ושנית הוא נכון בראייה רחבה של בריאות הציבור".

פורסם בחדשות