הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עסקת טיפוח גנטיקה ראשונה מסוגה של חברת קנאביס ישראלית


חברת הסטארט-אפ RCK מקיבוץ רוחמה תספק שירותי טיפוח גנטיקה של זני קנאביס ייחודיים במיליוני דולרים ל-SeedTech ההולנדית, מחלוצות ענף הקנאביס באירופה. הזרעים של החברה יאפשרו ייצור המוני של צמחי קנאביס זהים ואחידים ברחבי העולם ופיתוח תרופות חדשות שיקלו על סבלם של מיליוני אנשים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-02-2021



צוות חברת הסטארט-אפ RCK. צילום: שי אדם

תעשיית הקנאביס הישראלית הצומחת, רושמת ציון דרך משמעותי בהתפתחותה עם עסקת טיפוח ופיתוח זני קנאביס ראשונה מסוגה. חברת הסטארט-אפ RCK מקיבוץ רוחמה, המתמחה בטכנולוגיות גנטיות וטיפוח זנים חדשים וזרעי-מכלוא של קנאביס, חתמה על הסכם עם החברה ההולנדית SeedTech שבמסגרתו היא תטפח עבורה זני-מכלוא ייחודיים ומיוצבים של קנאביס. ההסכם יאיץ את תנופת ההתפתחות של RCK, אשר תגדיל את שטחי הפעילות שלה ותגייס עובדים נוספים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

במסגרת ההסכם בנתה RCK תוכנית טיפוח ייעודית והיא תטפח עבור SeedTech זנים ייחודיים לשימושים רפואיים ולשימושים תעשייתיים דוגמת תוספי מזון וקוסמטיקה. היקפו הכספי של ההסכם מוערך במיליוני דולרים עבור שירותי הטיפוח, וצפוי לגדול בשנים הקרובות בעקבות תמלוגים קבועים שתקבל RCK הישראלית ממכירות הזנים במשך 22 שנים, דהיינו לכל אורך חיי הזן.

חברת הביוטכנולוגיה SeedTech B.V. מאיינדהובן, הולנד, עוסקת במחקר ובפיתוח בענפי החקלאות, המזון החקלאי ומדעי החיים ומהווה את אחת מחלוצות ענף הקנאביס באירופה. החברה עושה שימוש בשיטות טכנולוגיות מתקדמות לטיפוח בכדי לפתח זני קנאביס חדשים, יציבים ואחידים המתאימים לשווקי קצה ייעודיים. SeedTech, המשתפת פעולה עם כמה מהחברות החדשניות ביותר בשוק, מובילה ברחבי העולם תוכניות טיפוח על בסיס שילובים ספציפיים של מוצרים ושווקים. תוצרי הגנטיקה החדשים של SeedTech ישווקו כחומר גלם לגורמים מקצועיים מורשים.

RCK מפתחת טכנולוגיות לפיתוח זנים חדשים וזרעי-מכלוא של קנאביס באיכות גבוהה ובתקנים מחמירים שמותאמים באופן מדויק לצרכים רפואיים שונים. הזרעים של RCK מאפשרים ייצור המוני של צמחי קנאביס זהים ואחידים ברחבי העולם ופיתוח תרופות חדשות שיקלו על סבלם של מיליונים ברחבי העולם.

ד"ר נועם צ'כנובסקי, מייסד משותף וסמנכ"ל המו"פ ב-RCK: "ההסכם עם החברה ההולנדית הוא תולדה של התפישה המדעית-טכנולוגית החלוצית שפיתחנו שמממשת עתה את הפוטנציאל המסחרי שלה. בשנים האחרונות עמלנו על פיצוח הגנטיקה של צמח הקנאביס ולמדנו לשלוט במרכיבים הכימיים שלו. כתוצאה מכך ניתן עתה לטפח במהירות וביעילות זנים חדשים שמתאימים באופן מדויק לצרכים רפואיים שונים ולאפשר גידול המוני של צמחי קנאביס איכותיים ברמה רפואית".

שי בר-יוסף, מייסד משותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק ב-RCK: "באמצעות ההסכם זה אנחנו משיקים את המהפכה התעשייתית של גידול קנאביס מזרעים - ענף שהיקפו יצמח לעשרות מיליארדי דולרים בשנה. החברה ההולנדית ולקוחותיה בטריטוריות השונות יהיו הראשונים בעולם שייהנו מיכולות טיפוח קנאביס מבוסס מדע הייחודיות של RCK".

הזרעים של RCK מהווים התקדמות משמעותית בהשוואה לשיטה הנוכחית שבה נלקחים ייחורים מצמחי קנאביס קיימים, אותם הופכים לשתילים חדשים. בגישה המסורתית, תהליך יצור השתילים והקצאת משאבי שטח וכוח אדם הופך את עלות השתילים לגבוהה מאוד ביחס לעלות ייצור הזרעים.

הסטארט אפ RCK, הממוקם בקיבוץ רוחמה, מפעיל מעבדה משוכללת, חדרי גידול וחממה בשטח של 1,500 מ"ר. כיום, RCK מחזיקה בבנק הגנטי שלה עשרות זנים חדשים וזרעים שפותחו במתקן המו"פ של החברה, אשר חלקם כבר משווקים למטופלים בבתי המרקחת. זנים חדשים נמצאים בפיתוח מואץ באופן שוטף. מגדלי קנאביס מכל רחבי העולם כבר מתעניינים ברכישת הזרעים החדשים ובפיתוח זנים חדשים לצרכים שונים. אתר החברה: https://www.rckmc.com

פורסם בחדשות