הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עו''ד משה גרין: ''אפשר להקל על מצוקת הדיור ואפילו די מהר''


יועץ רה''מ לענייני חקלאות והתיישבות, עו"ד משה גרין, מציע להכשיר אפשרות לבניית יחידות דיור בשטחים חקלאיים במושבים, מה שאסור כיום על פי החוק. ''מדובר בפתרון זול ומהיר לבעיית הנדל''ן בישראל. התרומה למדינה יכולה להגיע למאות מיליוני שקלים בשנה, והיא מצידה לא תצטרך להשקיע בפיתוח ובתשתיות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-02-2021



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

דומה שבסדר היום הציבורי האינטנסיבי עם הקורונה, פתיחת מערכת החינוך, דרכון ירוק וכד' נשכחה מאיתנו מצוקת הדיור בישראל. מחירי הדירות עולים, וישראלים רבים מוותרים על חלום רכישת דירה משלהם ועוברים לגור בשכירות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

עו"ד משה גרין, יו"ר מפלגת "צומת" ויועץ רה"מ לענייני חקלאות להתיישבות מציע תכנית פשוטה לביצוע, שתוכל לסייע כמעט מיידית בהכנסת 16,000 יחידות דיור לשוק.

משה, מה, בעצם, התכנית שלך אומרת?
כיום, יש במשקים רבים באזור המרכז מבנים ללא שימוש כמו לולים, רפתות ודירים. אני אומר שניקח אותם ונסב אותם לבתים עם לפחות ארבע יחידות דיור בכל משק. מבחינת מחיר תהיה הגבלה של מחירי השכירות שיהיו עד ל-4000 שקל כשמתוך זה ניתנים 25% למדינה. בחשבון פשוט מדובר בכמיליארד וחצי ש"ח מדי שנה כשלמדינה, מנגד אין כמעט הוצאות היות ויש כבר תשתיות במושבים כמו בתי ספר, גנים ועוד.

זה לא קורה כרגע?
המציאות הזו של הסבת מבני משקים ישנים לדיור אמנם מתרחשת לא מעט במושבים אך עד כה הם זכו או להתעלמות בקריצת עין או לרדיפה ע"י הפקחים. אני מאמין שמהלך מסודר כזה יסדיר את העניין. ניתן יהיה לעבוד על פי חוק. כבר היום יש תכניות מקוונות והוועדות המקומיות עוצמות עין אך כשהדברים יהיו על השולחן וישלמו מיסים כדין לא ניתן יהיה להתעלם מהנושא.

ומה לגבי התשתיות? ייכנסו הרבה אנשים למושבים והמדינה תצטרך להשקיע לא מעט בתשתיות
כבר היום יש במושבים תשתיות שהוקפאו לאחר עזיבת המבוגרים והתבגרות הישובים. הייתי יו"ר אחד הישובים הנחשקים במדינה, בצרה. אני יכול לספר שלפני עשרים שנה פיניתי את משרדי הועד המקומי ועשינו שם גני ילדים. היום, אני רואה את הילדים כשהם כבר בוגרי יחידות קרביות, ילדים עם ערכים שהולכים ללימודים גבוהים. אני אומר שילדים זו השקעה לטווח ארוך וזה משהו שאי אפשר למדוד בכסף. יש הרבה תשתיות לא מנוצלות בתוך הישובים ואפשר להגיע ללמעלה מ-150 אלף משפחות שיכולות לקבל קורת גג. בנוסף, המגע בין האנשים המבוגרים לבני העיר יכול לעשות רק טוב.

פורסם בחדשות