הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תותר כניסה חד-פעמית של עובדי חקלאות מהרשות הפלסטינית


בעקבות פניות שקיבל שר החקלאות אלון שוסטר מנציגי החקלאים, ובתום היוועצות עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, הוחלט כי ביום א' תתאפשר כניסתם החד-פעמית של עובדי חקלאות מהרשות, ותותר הלנתם בתוך שטחי ישראל במהלך תקופת הסגר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-01-2021



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

במסגרת ההחרגות ממגבלות הסגר ההדוק שהוטל החל מהלילה (ו') על המשק הישראלי, הוחלט כי ביום א' 10/1 תתאפשר כניסה חד פעמית לעובדים בענף החקלאות מהרשות הפלסטינית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

עוד הוחלט כי במהלך ימי הסגר תיבחן מידת הישימות של הפתרון לצורך שינויים ושיפורים ככל שיידרשו, על מנת לאפשר לחקלאים להמשיך לייצר ולהביא לשולחן הישראלי את התוצרת החקלאית שלהם.

החקלאות מוגדרת כאחד הענפים החיוניים במשק, והעבודה בענף צפויה להמשיך לפעול כסדרה. עם זאת, במסגרת הדיונים לקראת כניסתו של הסגר לתוקפו, נוצרה חוסר בהירות בנוגע לשאלה האם תותר כניסתם של עובדי חקלאות מהרשות הפלסטינית והתניידותם במהלך הסגר.

לאחר ששר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, קיבל פניות מנציגי החקלאות בעניין, ובתום היוועצות עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הוחלט כי תתאפשר כניסתם החד-פעמית של עובדי חקלאות מהרשות, ותותר הלנתם בתוך שטחי ישראל במהלך תקופת הסגר.

כאמור, במהלך ימי הסגר לא תתאפשר כניסה ויציאה מישראל, והמעסיקים יידרשו לדאוג עבורם לתנאי לינה הולמים והסדרת ביטוח בריאות.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, מסר: "בתקופות של סגר הדוק נבחנת רמת ביטחון המזון של מדינת ישראל, ואני שמח שהחקלאות הישראלית מצליחה לתת מענה ראוי לביקוש הרב שיש לתוצרת טרייה בעת הסגר. על מנת לאפשר לחקלאים לעמוד בהספקי הייצור הגבוהים, עלינו לספק להם את התנאים המיטביים גם מבחינת כוח אדם. אני מודה לשר הביטחון בני גנץ שפעל במהירות כדי להחריג את עובדי החקלאות מהרשות הפלסטינית והראה שהחקלאות הישראלית נמצאת גבוה בסדרי העדיפויות שלו."

פורסם בחדשות