הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''חיות שטח'' - סדרת טבע תיעודית לילדים ונוער ב-כאן חינוכית


לירי קירשנבאום (נכדו של מוטי קירשנבאום) ואביו כנען ממשיכים את דרכו של מוטי, שהרבה לחשוף את חיי הטבע בישראל ובעולם בסרטים דוקומנטריים. הסדרה בת 20 הפרקים שמנגישה את הטבע הישראלי לצופים הצעירים באופן חוויתי, תשודר ב-כאן חינוכית ובדיגיטל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-01-2021



לירי קירשנבאום ונעמי צור דרור, צילום: באדיבות כאן 11

לראשונה בישראל, סדרת טבע תיעודית לילדים, שצולמה ברחבי הארץ. הסדרה מנגישה את הטבע הישראלי לצופים הצעירים באופן חוויתי, בעזרתם של שני המנחים שהם "חיות שטח" בעצמם: לירי קירשנבאום ונעמי צור דרור בני ה -14.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

לירי ונעמי פוגשים ברחבי הארץ מומחים שונים בהתאם לנושא הפרק, מראיינים אותם תוך כדי פעילות בשטח, וחושפים בפני הקהל הצעיר את הטבע הישראלי במלוא תפארתו. שניהם עוזרים לתווך את המידע לילדים הצופים ולהעביר את תחושות ההתרגשות מהקרבה לבעלי חיים, צמחים ותופעות טבע שונות.


נעמי צור דרור, צילום: אן וסרמן - באדיבות כאן 11

יחד עם לירי ונעמי ילמדו הצופים הצעירים לאהוב ולהוקיר את הטבע סביבנו וללמוד ערכי הגנה על הטבע, שמירת הסביבה, אהבת החי והצומח ואהבת הטיולים והנופים של ישראל. הסדרה מתייחסת להשפעות של שינויי האקלים העולמי וכיצד ניתן לשמר ולחזק את הטבע הישראלי בפני שינויים אלה.


לירי קירשבנאום, צילום: אן וסרמן - באדיבות כאן 11

כל פרק בסדרה יעסוק בנושא מסוים ויורכב משלושה חלקים, העוסקים בנושא מזוויות שונות, מתוך כוונה להעמיק את הידע באותו נושא. בין שלושת החלקים יופיעו גם פינות קבועות כמו המלצות למסלולי טיול, הסבר על שמות ייחודיים לבעלי חיים ועובדות מעניינות. הצילומים התקיימו מאילת והמדבר ועד לצפון, בחופי הים התיכון, ביערות הארץ ובאזורים עירוניים. בין הנושאים: טורפים, מיני פולשים, החיים במדבר, חיות מחשמלות, יצורים זוהרים, החיים בזבל ועוד.

יוצרי הסדרה: גאי מיכאל, כנען קירשנבאום, אן וסרמן.
בימוי: גאי מיכאל
הפקה: סרטי יפעת בע"מ

20 פרקים, משך כל פרק: 15 דקות.

בימים ראשון ושני מ-10.01.2021, בשעה 15:45 ושידור נוסף-18:20 ב- כאן חינוכית ובדיגיטל

***תזכורת: החל מ- 5 בינואר ערוץ כאן חינוכית עובר מאפיק 23 לאפיק 80

פורסם בחדשות