הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מאגר תת קרקעי יקלוט עודפי מי גשמים בתחנת הכח בקרית גת


המתקן בנפח של 1000 קוב שמוקם באמצעות טכנולוגיה ייחודית, יקלוט אליו את המים העודפים מפני השטח, שיחלחלו ממנו בהדרגה אל מי התהום. מנהל הפרויקט בחברת אגרולן: ''הגיע הזמן להפסיק להתייחס להצפות כאל גזירת גורל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-12-2020


סרטון תדמית - חברת Graf

פרויקט ראשוני בישראל: מאגר תת קרקעי מותקן בימים אלו בתחנת הכח החדשה שנבנית בקרית גת, על מנת לקלוט את מי הגשמים מהאתר ולהגן על המתקנים הרגישים מפני הצפות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

המאגר, בנפח של 1000 קוב, יוקם באמצעות טכנולוגיה גרמנית יחודית שהובאה לארץ על ידי חברת אגרולן, המתמחה בפתרונות סביבתיים. הוא עשוי מיחידות אקו בלוק - חלקי פלסטיק מודולריים היוצרים מאגרים תת קרקעיים, שמשהים את הנגר מתחת לקרקע ומסייעים בהחדרת מי הגשמים לתהום.

בעזרת טכנולוגיה זו ניתן לטפל במי הנגר בצורה מקומית עוד לפני שהוא מגיע אל מערכות הניקוז המסורתיות שלא עומדות בעומס. המאגר חזק ועמיד מאוד והשטח מעליו יכול לשמש למגוון שימושים כמו מעבר להולכי רגל, גן ציבורי ואפילו חניון למכוניות ומשאיות כבדות.

חנן גליקמן, מנהל הפרויקט בחברת אגרולן: "כולנו מכירים מידי שנה את התמונות הקבועות של ההצפות שנגרמות בישראל מידי חורף וגורמות לנזקים כבדים. הגיע הזמן להפסיק להתייחס לזה כאל גזירת גורל. המתקן שאנו בונים קולט אליו את המים העודפים מפני השטח ומרזבי הגגות ולאחר מכן הם מחלחלים בהדרגה אל מי התהום''.

גליקמן מוסיף, כי זוהי התפיסה שאליה הולכים היום בעולם ובה נותנים פתרון מקומי למי הנקז במקום לבנות תשתיות להובלה שלהם למרחקים. ''הרווח הוא כפול, גם מניעת שיטפונות וגם העשרה של מי התהום.''

פורסם בחדשות