הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל ומרוקו בדרך לחתימה על הסכמי שיתופי פעולה כלכליים


שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ שוחח עם עמיתו המרוקאי ודן איתו בשיתופי פעולה בין המדינות והקמת צוות בליטרלי שיבנה תכנית עבודה לשנת 2021. השר מולאי חפיד אלעלאמי: ''נפתח אופק חדש בין שתי המדינות. אני מתכוון להפעיל את כל אנשי משרדי על מנת להגיע להסכמים בנושאי ה- QIZ , מים, חקלאות, סייבר וטקסטיל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-12-2020



השר עמיר פרץ בשיחת זום עם השר מולאי חפיד אלעלאמי, צילום: יח''צ משרד הכלכלה

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ קיים היום (ג') שיחת עבודה מקוונת בזום עם שר התעשייה, המסחר והכלכלה הדיגיטלית המרוקני מולאי חפיד אלעלאמי, כשמטרתה, הנעה לפעולה להסכמי שיתוף פעולה כלכליים בין שתי המדינות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

השיחה, שהייתה חמה ומרגשת התקיימה במקביל ב4 שפות - עברית, מרוקאית, צרפתית ואנגלית. כשהשר, עמיר פרץ, שנולד במרוקו, סגר מעגל כשקיים שיחה רשמית כשר בממשלת ישראל עם שר בממשלת מרוקו.

השר פרץ פתח את השיחה כשסיפר שנולד במרוקו בעיר בוג'יאד ועלה לישראל כשהיה בן 4., ושהוא מאוד שמח וגאה לקיים את השיחה הזו. עוד סיפר השר פרץ לעמיתו כי שלושה קרובי משפחתו מתו כתוצאה ממגפת הקורונה במרוקו, כשהשר המרוקני מביע את תנחומיו ואף שואל לשמותיהם.

במהלך השיחה, דנו השניים בשיתופי פעולה כלכליים והקמת צוות בליטרלי שיבנה את תכנית העבודה המשותפת לשנת 2021.. השרים קבעו לשוחח שוב בעוד כשבועיים, לאחר שהצוות יבנה מתווה עבודה לקראת חתימת הסכם.

השר פרץ : "שתי המדינות שלנו חולקות אתגרים ומטרות דומות. בשתיהן קיים מחסור בגישה למים מתוקים, שתיהן נסמכות על חקלאות ושתי המדינות פועלות באופן אקטיבי לחזק את היכולות הדיגיטליות הלאומיות והשירותים הדיגיטליים הציבוריים. לכן, על מנת להמשיך ולקיים את השיתוף הפעולה, נרצה לסייע לחברות ישראליות ומרוקאיות לקחת חלק בפעילויות הממלכה המרוקאית ובישראל, בעיקר בתחומי המים, חקלאות, פינטק, סייבר, בריאות דיגיטלית , ציוד רפואי והשקעות. אין לי ספק כי פוטנציאל הסחר בין המדינות שלנו הוא רחב, ובכוונתנו לפעול כדי להסיר את חסמי הסחר ולהרחיב את שיתופי הפעולה העסקיים "

השר מולאי חפיד אלעלמי פרט בפני השר פרץ את יתרונות התעשייה המרוקאית כגון: תעשיית הרכב, טקסטיל, פוספטים וכן תעשיית המזון שאחד היתרונות של מרוקו הוא יכולת ההובלה של המוצרים לארה"ב, ואמר: נ''פתח אופק חדש בין שתי המדינות, ואני מאוד שמח על כך. אני מתכוון להפעיל את כל אנשי משרדי ע"מ להגיע להסכמים בנושאי ה- QIZ , מים, חקלאות, סייבר וטקסטיל. אין לי ספק שאנו יכולים להגיע למתווה תוך שבועיים ימים, ולהתחיל להתכנס לחתימת הסכמי שיתופי פעולה במהרה"

בסיום השיחה, הזמין השר פרץ את עמיתו המרוקני לישראל ואמר שהוא ישמח לחזור ולבקר במרוקו במשלחת רשמית יחד עם אנשי עסקים ותעשיינים ישראלים. השר המרוקני אמר שישמח להגיע לישראל כמו גם לארח את השר פרץ במרוקו.

פורסם בחדשות