הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לקראת הקמת ישוב קהילתי לעולי אתיופיה, סגן השר יברקן ביקר במושב נבטים


מזכ''ל תנועת המושבים עמית יפרח שאירח את סגן השר לביטחון פנים: ''מטרת הביקור הייתה להציג לסגן השר דגם של יישוב המבוסס על מורשת ייחודית, ונבטים הינו ייחודי הן בהיבט המיקום המורכב מבחינה ביטחונית והן בהיבט של הקהילה הקוצ׳ינית שבנתה במושב מרכז מורשת''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-12-2020



מרכז מורשת יהודי קוצ'ין במושב נבטים, צילום: באדיבות תנועת המושבים

מזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח אירח היום (א') את סגן השר לביטחון פנים גדי יברקן במושב נבטים במועצה האזורית בני שמעון, שאוכלס בשנת 1954 ע''י עולים מקוצ'ין. הסיור נערך במסגרת ההכנות להקמת ישוב מעורב שיוקם במרכז הארץ, בבסיסו תעמוד מורשת ״ביתא ישראל״ של יהדות אתיופיה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בחודש שעבר פורסם כי שר האוצר ישראל כ"ץ וסגן השר לביטחון פנים גדי יברקן הודיעו על בחינת תוכנית להקמת יישוב קהילתי מעורב ליוצאי העדה האתיופית שתובא להחלטת הממשלה. "אני תומך נלהב של היוזמה הזאת ואנחנו נעזור לקדם את זה יחד עם כל הגורמים. אנשים יעלו לרגל ליישוב זה כדי ללמוד את המורשת של העדה הנפלאה, שהיא מסורת ותרבות של אלפי שנים''. אמר כץ.

הסיור היום במושב נבטים נערך במטרה ללמוד מנסיונם של תושבי המקום בהקמת ישוב המבוסס על מורשת ייחודית. במושב הוקם מוזיאון לשימור מורשת קהילת יוצאי קוצ'ין וכן בית כנסת ובו שולבו חלקים מבתי כנסת מקוצ'ין. במהלך הפגישה קיימו סגן השר יברקן, מזכ''ל תנועת המושבים עמית יפרח ונציגי המושב, דיון על האתגרים בהקמת המושב ובהקמת מרכז המורשת אל מול שמירת הציביון והסברתו לציבור הכללי.


הפגישה היום במושב נבטים, צילום: באדיבות תנועת המושבים

סגן השר לביטחון פנים, ח״כ גדי יברקן: ״שמחתי לבקר היום במושב נבטים המשמש בית לקהילת יהודי קוצ'ין. הגעתי כדי ללמוד מקרוב על הקמת מרכז מורשת יהדות קוצ'ין הממוקם בישוב, זאת במסגרת ההכנות להקמת ישוב מעורב במרכז הארץ, שבמרכזו תעמוד מורשת ביתא ישראל.  התרגשתי למצוא קווי דמיון רבים בין הקהילה המיוחדת של יהדות קוצין לקהילת ״ביתא ישראל. שמעתי מראש המוצעה ומנציגי התושבים על הבעיות הבטחוניות של הישוב. אפעל להבטיח את ביטחונם של תושבי נבטים והאיזור. אני מודה למנכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח על שיתוף הפעולה והרצון לסייע, ולראש מועצת בני שמעון ניר זמיר על האירוח הלבבי״.

מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״מטרת הביקור היתה להציג לסגן השר דגם של יישוב המבוסס על מורשת ייחודית , ונבטים הינו ייחודי הן בהיבט המיקום שהינו מורכב מבחינה בטחונית והן בהיבט הקהילה הקוצ׳ינית שבנתה מרכז מורשת אשר מספר את סיפור הקהילה מהגעתה לארץ ועד ביסוסה במושבים בנגב , בפרוזדור ירושלים ועל גבול הצפון . אני מודה לסגן השר על הביקור ועל הנכונות להירתם לטובת צרכי המושב״.

יו״ר האגודה החקלאית במושב נבטים ויו"ר מרכז מורשת יהדות קוצ'ין, ד״ר נחמיה שחף: ״מורשת אבות של אלפי שנים חייבים לשמר ורק ע"י מנהיגים כמוך יכולים להפוך את חלום של שימור מורשת המופלאה שלכם למציאות של מוזיאון ומרכז מורשת פעיל למען הדורות הבאים״.

פורסם בחדשות