הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דליפת הדלק באשקלון: המשרד להגנת הסביבה יוציא צו להשבתת פעילות המכל


בשל מפגעי הריח החריגים מקצא''א אשקלון שנמשכו גם הבוקר, המשרד להגנת הסביבה יוציא היום צו לחברה להפסקת המפגע, ולהשבתה מפעילות שוטפת של המכל שהתגלתה בו תקלה. מנהלי קצא''א יזומנו לשימוע במשרד. השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: ''המשרד ישקול נקיטה באמצעים נוספים העומדים לרשותו''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-11-2020



דליפת הדלק במתקן חברת קצא''א אשקלון, צילום: המשרד להגנת הסביבה

בהמשך לאירוע דליפת הדלק הגולמי לגג אחד ממכלי אחסון הדלק במתקן חברת קצא"א אתמול (ה'), גם הבוקר המשיכו להגיע פניות מתושבי אזור אשקלון על מפגעי ריח קשים.  כך דווח  מהמשרד להגנת הסביבה.  אתמול התקבלו מאות תלונות של תושבים על בחילות, הקאות וכאבי ראש.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בדיקת המשרד להגנת הסביבה אתמול העלתה, כי מקור הריח הוא באחד ממכלי הדלק הגולמי שנמצאים בצידה הצפוני של חוות המכלים, קרוב לאשקלון. בשטח נמצא מכל דלק שעל גגו אותרו שאריות של דלק גולמי מעורב עם מי גשמים, והדבר יצר את מפגע הריח הכבד והחריג באזור. המשרד ינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו אל מול החברה, למניעת המפגע והישנותו.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי הגיע למקום הבוקר יחד עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, מנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה ברוך ובר, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות סביבה נפת אשקלון מיטל אמיתי, וכונני המשרד להגנת הסביבה.

לאור הימשכות המפגע, המשרד להגנת הסביבה יזמן את מנהלי קצא"א לשימוע, ובכוונת המשרד להוציא עוד היום צו לחברת קצא"א ומנהליה להפסקת המפגע, המורה על נקיטה בצעדים מיידיים, כולל: שאיבת הדלק שדלף לגג המכל באופן מיידי וניקוי הגג מכל שרידי דלק; הפסקת הזנת דלק למכל והשבתתו מפעילות שוטפת; ונקיטת אמצעים למניעת המשך אידוי הדלק. חזרת המכל לפעילות תותנה בקבלת דוח תקינות לאטימות המכל, לרבות הגג שאליו דלף החומר, וממצאי תחקיר כי התקלה טופלה באופן סופי, כך שתונח דעתו של המשרד שלא תתרחש שוב.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "אנו רואים בחומרה את הפגיעה הקשה באיכות חיי התושבים בשל מפגעי ריח קשים שנובעים מפעילות חברת קצא"א. החברה הייתה אמורה אתמול להשלים את עבודות תיקון המכל, אך לא כך קרה. משרדי יוציא היום צו לחברה ולמנהליה, ובהתאם לתוצאות התחקיר של האירוע החמור המשרד להגנת הסביבה ינקוט בהליכי אכיפה נוספים אל מול החברה ומנהליה"

פורסם בחדשות