הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל מובילה בעולם בבקשות לרישום זנים חדשים בחקלאות


בכנס הבינלאומי השנתי של ארגון UPOV זכתה ישראל במקום הראשון בשיעור העלייה בבקשות שהוגשו לרישום זנים חדשים בחקלאות, ובמקום השני בשיעור הבקשות שהוגשו לרישום בסך הכול

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-11-2020



עדן - זן אגס ישראלי חדש שפותח ב'פירות בן-דור' ביסוד המעלה, צילום: פירות בן-דור

בכנס השנתי של הארגון הבינלאומי להגנה על זני צמחים חדשים (UPOV), שנערך השנה באופן מקוון בשל מגבלות הקורונה, זכתה ישראל בשנה החולפת (2019) במקום הראשון בשיעור העלייה בבקשות שהוגשו לרישום זנים חדשים בחקלאות על ידי חקלאים ומטפחי צמחים מקומיים, וכמו כן הגיעה למקום השני בשיעור הבקשות שהוגשו לרישום בסך הכללי, כל זאת על אף הירידה שהוצגה בשיעור הבקשות לרישום שהתקבלו מחו"ל בשנת 2019.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

ישראל חברה ב-UPOV משנת 1974 ופועלת ללא לאות לעגן את זכויות המטפחים בתחומה. ב-47 שנות קיום ופעילות המועצה לזכויות מטפחים בישראל, הוגשו בארץ כ-5,000 בקשות. בנוסף לכך נרשמו כ-3,700 זנים, מהם כ-800 זנים מוגנים כיום.

UPOV הוא ארגון בין-ממשלתי הממוקם בג'נבה ומהווה זרוע של הארגון הבינלאומי להגנה על קניין רוחני (WIPO). הארגון פועל מכוחה של אמנה בינלאומית שנכרתה בשנת 1961 ומטרתו לספק ולקדם מערכת יעילה של הגנה על זכויותיהם של מטפחי צמחים, בכדי לעודד את המחקר והטיפוח של זנים חדשים, לתועלת החברה. בארגון יש כיום 76 חברים המכסים 95 מדינות.

ד"ר נחום איצקוביץ, מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "פיתוח זנים חדשים בענפי הצומח הוא תנאי מאוד משמעותי בקידומה של חקלאות הצומח הישראלית. לפיתוח זנים יש גם השלכה מרחיקת לכת על איכות המזון והרכבו התזונתי של המזון המופק מהצומח, כמו כן ישנם גם היבטים כלכליים. נמשיך לקדם את הנושא בכל האמצעים לרבות מחקר אקדמי ויישומי"

פורסם בחדשות