הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ממשל טראמפ הודיע על הכרתו בייצור וסימון 'תוצרת ישראל' משטחי יהודה ושומרון


לפי הודעתו של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו שנמצא בביקור בישראל, מוצרים המיוצרים בשטחי C ביהודה ושומרון ומיועדים לייצוא לארה''ב יסומנו כתוצרת ישראלית. יו''ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג': ''בשטחי המועצות האזוריות ביהודה ושומרון ישנם אלפי חקלאים ותעשיינים, שקמפיין הסימון איים על עסקיהם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-11-2020



צילום: מתן קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מזכיר המדינה של ארה''ב מייק פומפיאו הודיע היום (ה') בסיום ביקורו ביקב פסגות בבנימין, כי ממשל טראמפ החליט לשנות את מדיניותו ולאפשר לסמן מוצרים מישובים בשטחי יהודה ושומרון כ"תוצרת ישראל".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בהודעתו של פומפאו נמסר כי לפי ההנחיות החדשות, כל היצרנים בגדה המערבית שמייצאים לארה''ב - בעיקר משטחי C, הפועלים במסגרת המנהלתית והכלכלית של ישראל, יהיו מחויבים לסמן המוצרים כ"תוצרת ישראל".

עפ''י דיווח של העיתונאי ברק רביד שפורסם באתר וואלה, קבוצה של סנאטורים מהמפלגה הרפובליקנית שיגרו השבוע מכתב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובו ביקשו ממנו לפרסם לפני השבעתו של ג'ו ביידן, צו נשיאותי בנושא. המכתב הועבר בזמן שפומפאו מבקר בישראל.

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות, מברך על הכרזתו של מזכיר המדינה פומפאו, ואמר: ''עצם הביקור של מזכיר המדינה ביהודה ושומרון וכמובן, ההכרזה הזאת, שבים ומוכיחים את השינוי במדיניות ארה"ב כלפי ישראל ואת תמיכתה בנו. האישור לסמן מוצרים כתוצרת ישראל, יש בו משום הכרה של ארה"ב בריבונותה של ישראל ביהודה ושומרון ואת ההכרה בכך שהיישובים מעבר לקו הירוק הם חלק בלתי נפרד מישראל. בשטחי המועצות האזוריות ביו״ש ישנם אלפי חקלאים ותעשיינים, שקמפיין הסימון איים על עסקיהם. ההכרה תשפיע על הכלכלה המקומית ותחזק את החקלאות." רוב שטחי יהודה ושומרון במועצות האזוריות: מטה בנימין, שומרון, גוש עציון, דרום הר חברון, בקעת הירדן, מגילות ים המלח.

פורסם בחדשות