הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שתילים נגועים בנמלת האש הקטנה התגלו במשתלה סמוך לכפר אדומים


המשרד להגנת הסביבה מתריע בפני הציבור על גילוי נמלת האש הקטנה בשתילים שנרכשו במשתלת 'אגרו-נוי' שליד כפר אדומים. נתקלתם בנמלת האש הקטנה? הודיעו למוקדי החירום של הרשות המקומית. כל הפרטים על הנמלה הקטנה שעקיצותיה כואבות מאוד ויוצרות מעין כוויה, ומה מומלץ לעשות תמיד אחרי רכישת שתילים חדשים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-11-2020



נמלת האש הקטנה. צילום: ערן חקלאי - המשרד להגנת הסביבה

שתילים רבים נגועים בנמלת האש הקטנה התגלו בחלקים נרחבים משטחה של משתלת אגרו-נוי שליד כפר אדומים, כך נמסר היום (ג') מהמשרד להגנת הסביבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

המשתלה קיבלה הנחיות מהמועצה האזורית מטה בנימין, שאוסרות מכירת צמחים מהאזורים הנגועים ודרישה לטפל במפגעים, עד להכחדת הנמלים משטחה. המשרד להגנת הסביבה עוקב אחר הנושא באופן רציף ומנחה מקצועית.

הציבור, וכן המשתלות שרכשו עציצים ושתילים מן המשתלה האמורה בתקופה האחרונה, מתבקשים לנקוט ערנות ולבדוק אם הם נגועים בנמלה.


נמלת האש הקטנה. צילום: ערן חקלאי - המשרד להגנת הסביבה

עם רכישת שתילים חדשים ממשתלה, ניתן לבודד אותם למשך מספר שעות בקופסת קרטון עם פיתיונות (כמו חטיף חמאת בוטנים) בפינות הקופסה, ולראות אם נמלי אש זעירות נמשכות לאזור (נמלים בגודל כ-1 מ"מ בצבע כתום). אם מתעורר חשד להימצאות נמלי אש בשתילים החדשים, יש לדווח על כך למוקד הרשות המקומית, להחזיר את השתילים הנגועים למשתלה, ולקבל הנחיות לטיפול במפגע ומניעת התפשטותו. כמו-כן, יש לעדכן את מוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה בטלפון *6911.

מידע בדבר הימצאות נמלת האש הקטנה במשתלות אחרות ברחבי הארץ ניתן למצוא בקישור: https://tinyurl.com/y4uzab5a.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "נמלת האש הקטנה מוגדרת בעולם כאחד מ-100 המינים הפולשים המסוכנים לסביבה ולאדם. אני קוראת לכלל המשתלות לוודא כי היא אינה בשטחן, ומהציבור אני מבקשת להגביר את ערנותו ולבדוק היטב בתחתיות העציצים הנרכשים בכל המשתלות".


נמלת האש הקטנה. צילום: ערן חקלאי - המשרד להגנת הסביבה

על נמלת האש הקטנה:

נמלת האש הקטנה מוגדרת בעולם כאחד מ-100 המינים הפולשים המסוכנים לסביבה. הנמלה אינה מעבירה מחלות, אולם היא מהווה מפגע תברואי, ועקיצותיה כואבות מאוד ויוצרות מעין כוויה.

לתיאור הנמלה וההנחיות לטיפול במפגע:  https://tinyurl.com/y5tnpo86

שימת תכשירי הדברה בציון מיוחד על כך שהם מיועדים להדברת נמלת האש הקטנה, נמצאת במערכת חיפוש תכשירי הדברה באתר המשרד להגנת הסביבה. המשותף לכל התכשירים הוא כי הם פיתיון רעיל שהנמלים אוספות לקן וכך נפגעת גם המלכה – לא רק הפועלות.

כטיפול ראשוני מומלץ להדביר את נמלת האש הקטנה בעזרת פיתיונות גרגריים מחוץ לבית בכל שטח הגינה והחצר. אם טיפול זה לא פתר את הבעיה, אפשר לפזר פיתיונות גרגריים או פיתיון ג'ל גם בתוך הבית, לפי ההנחיות. השימוש בחלק מהתכשירים מותר לקהל הרחב, אולם אפשר להזמין איש מקצוע - מדביר מוסמך בעל רישיון הדברה בתוקף מהמשרד להגנת הסביבה.

המשרד להגנת הסביבה מעניק תו איכות, בשיתוף מכון התקנים, למשתלות אשר פועלות להגנת על הסביבה בתחום שמירת המגוון הביולוגי המקומי ונמנעות מהחדרת מינים פולשים ומטפלות במוקדי מזיקים באופן יעיל וסביבתי. איך לקבל תו ירוק למשתלה

פורסם בחדשות