הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נחל עין זהב ישוקם בהשקעה של 5.5 מיליון שקלים


בקרוב יחלו העבודות בנחל עין זהב, שזורם מהרי נפתלי אל לבה של העיר קרית שמונה, ומשם לאגמון החולה. במסגרת הפרויקט יוחלפו תשתיות הניקוז, ויוקמו בריכות ויסות במטרה למנוע הצפות ושיטפונות. בנוסף, תבוצע לתכנית לשיקום אקולוגי ונופי לאורך הנחל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-11-2020



נחל עין זהב, צילום: גיא קולר - רשות ניקוז ונחלים כינרת

עיריית קריית שמונה ורשות ניקוז כינרת יחלו בקרוב בשיקום אקולוגי והסדרת הניקוז בנחל עין זהב בגליל העליון, בהשקעה של 5.5 מיליון שקלים. הפרויקט הוא במימון המדינה, ובמסגרת מסלול תמיכות "האצת תשתיות" בתחום הניקוז מטעם משרד החקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

נחל עין זהב זורם מהרי נפתלי אל לבה של קריית שמונה, חוצה את העיר מצפון לדרום, לאורך 2.5 קילומטרים, ממשיך דרומה לחורשת קק"ל ומשם, דרך אזור התעשייה הדרומי נשפך לתעלה המערבית של עמק החולה הזורמת מטה עד לאגמון החולה. בדרכו עובר נחל עין זהב בפארק הזהב, ששוקם לפני שנתיים ומשתרע על שטח של 110 דונם בליבה של קרית שמונה. באתר מקווה מים טבעי, מפל עוצמתי בגובה של יותר משני מטרים, צמחייה ייחודית וסבך קנים. באתר ניצב גם מסגד עתיק שהוקם בשנת 1906, שריד היסטורי לכפר 'חלסה'.


נחל עין זהב, צילום: גיא קולר - רשות ניקוז ונחלים כינרת

במסגרת העבודות כחלק מחזון תכנית 'עיר הנחלים', יוחלפו תשתיות הניקוז בחציית הכבישים בנחל עין זהב, יוגדלו מעבירי המים ויוקמו בריכות ויסות ואגירה במטרה למנוע הצפות ושיטפונות ברחבי קריית שמונה. בנוסף, תבוצע לתכנית לשיקום אקולוגי ונופי, נטיעות, שתילות, מערכות השקיה, פינות ישיבה לאורך הנחל ועוד.

אביחי שטרן, ראש העיר קריית שמונה: ''אני מודה למדינת ישראל על המימון להסדרת נחל עין זהב, באתר פארק הזהב, המשמש מקום קסום של טבע, לטיול ובילוי לתושבי העיר והמבקרים בה. בימים הקרובים כבר יחלו עבודות הפרויקט שיימשכו כחודשיים. בנוסף לעבודות ניקוז ואקולוגיה בנחל עין זהב, יכללו העבודות גם שדרוג של מעבירי המים מעל הנחל, ברחובות אחד העם וביאליק והפיכתם ‏לגשרים ועבודות פיתוח בתוך רצועות הנחל הסמוכים לגשרים. ‏העבודות אמנם כרוכות באי נוחות זמנית אך הן חיוניות להמשך פיתוחה של קריית שמונה". אומר שטרן.

צביקה סלוצקי, מנכ"ל רשות ניקוז כינרת אומר, כי מדובר בפרויקט שהמדינה העבירה מימון עבורו במסגרת האצת תשתיות בעקבות מגיפת הקורונה "רשות הניקוז קיבלה התחייבות לביצוע מידי של הפרויקט לטובת הסדרת הניקוז של נחל עין זהב, העובר במרחב העירוני של קריית שמונה. העבודות מבוצעות בהילוך גבוה ובמרץ רב כדי לעמוד בלו"ז המחייב ולהשלים את העבודות עד סוף שנת 2020" אומר סלוצקי.


נחל עין זהב, צילום: גיא קולר - רשות ניקוז ונחלים כינרת

אושרי ילוז, מהנדס רשות ניקוז כינרת אומר, כי פרויקט ההסדרה של נחל עין זהב, כולל החלפת מעבירי מים ברחובות בהם חוצה הנחל, הקמה של מתקני וויסות בשטחים פתוחים, הרחבה של מעבירי המים, הקמה של בריכות אגירה, נועדו בכדי למנוע הצפות ושיטפונות ברחבי קריית שמונה. כמו כן, יתקיים ביצוע לתכנית לשיקום אקולוגי ונופי, נטיעות, שתילות, מערכות השקיה, פינות ישיבה לאורך הנחל לטובת הציבור ועוד.

פורסם בחדשות