הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הדגים תרמו 2 טון דגי אמנון ישראלי לבתי אבות ברחבי הארץ


התקופה האחרונה לא קלה לכולנו, אבל אין ספק שהאוכלוסייה המבוגרת מרגישה את הקושי יותר מכולם. בארגון מגדלי הדגים החליטו לנצל את הימים האלה, בהם מועברים האמנונים לבריכות החורף, ותרמו 2 טון דגי אמנון לדיירי בתי האבות והדיור המוגן בכל הארץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-10-2020



מבצע סבתא: כשני טון דגי אמנון טריים חולקו אתמול (ד') לעשרות בתי אבות ודיור מוגן ברחבי הארץ, במבצע משותף של ארגון מגדלי הדגים ואיגוד בתי האבות (א.ב.א). האמנון הישראלי עשיר מאוד בויטמין D שהומלץ לאחרונה ע"י משרד הבריאות כמסייע להתמודדות עם מחלת הקורונה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים בישראל: "התקופה האחרונה היא לא קלה לכולנו, אבל אין ספק שהאוכלוסייה המבוגרת, הנמצאת בקבוצת סיכון גבוה, מרגישה יותר מכולם את הקושי. החלטנו לנצל את הימים האלה, בהם אנחנו מעבירים את האמנונים לבריכות חורף בהן ישהו בטמפרטורה מתאימה ונוחה, בחודשים הקרים, כדי לעשות משהו למען דיירי בתי האבות והדיור המוגן. יצרנו קשר עם איגוד בתי האבות והם הרימו מיד את הכפפה וסייעו לנו לייצר את הקשר עם כל בתי האבות ורשתות הדיור המוגן שלהם בכל הארץ. במהלך הלילה הוצאנו מבריכות הדגים של קיבוץ גשר כ- 2 טון דגי אמנון ישראלי טרי שנארזו וחולקו היום ע"י חברת "דגת הארץ" לעשרות בתי אבות בצפון, במרכז ובדרום. זו בהחלט הרגשה טובה להיות מסוגלים לעשות דבר כזה למען האזרחים הוותיקים שלנו".

באחרונה המליץ משרד הבריאות על צריכת ויטמין D כגורם מסייע להתמודדות עם תסמיני הקורונה. בבדיקה השוואתית של סוגי מזונות שונים שערכה דר' תורי גולדשטיין, דיאטנית קלינית ויועצת לארגון מגדלי הדגים נמצא כי האמנון הישראלי מכיל את הכמות הגבוהה ביותר של ויטמין D ל -100 גרם ביחס לסוגי מזונות אחרים, המאופיינים בתכולה גבוהה של ויטמין D. צריכה של 360 גרם פילה אמנון ישראל במהלך השבוע מספקת את כלל הצריכה השבועית המומלצת לאדם של ויטמין D.

רוני עוזרי, יו"ר אגוד בתי אבות ודיור מוגן: "אנחנו מברכים על היוזמה הנפלאה של ארגון מגדלי הדגים. המחשבה עלינו אינה מובנת מאליה, היא מחממת לב, ואני משוכנע שגם מנהלי הבתים וגם הדיירים ישמחו בה מאוד".

פורסם בחדשות