הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לא רק טרמיטים: הפולשים שמאיימים על הטבע והאדם בישראל


בחברה להגנת הטבע טוענים כי המשרד להגנת הסביבה כשל בשנים האחרונות בטיפול בנושא המינים הפולשים. ''מקווים שהשרה החדשה גילה גמליאל תוביל עיסוק משמעותי, הכולל בראש ובראשונה חוק למניעת פלישות ביולוגיות, ותעצור את הסחבת וחוסר האונים, שאפיינו עד עכשיו את התנהלות המשרד''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-09-2020




אתמול (ד') התבשרנו, כי הטרמיט המזיק ביותר בעולם הגיע גם לישראל, וזוהה לראשונה בפתח תקוה. החברה להגנת הטבע, פנתה הבוקר (ה') במכתב לשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, בו ציינה כי כבר בשנת 2016 העבירה למשרד מסמך מקצועי שכלל 10 מינים פולשים שעלולים לחדור לישראל, כשאחד מהם - הוא טרמיט העל הפורמוסי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי החברה להגנת הטבע, הדרך היעילה למנוע נזקים ממינים פולשים, על-ידי מניעת חדירתם לישראל, היא על ידי חקיקה מתאימה - שהייתה כלולה בין ההמלצות של המסמך המקצועי שהועבר למשרד להגנת הסביבה לפני 4 שנים.

אתמול אמרה השרה גמליאל, כי על כלל הגופים לרכז מאמצים ולפעול למניעת כניסת המינים הפולשים בגבולות, ולמניעת התבססות והתפשטות הטרמיטים הפולשים בארץ".  בחברה להגנת הטבע טוענים כי מדובר בעוד מקרה בו מנסים להחזיר 'סוסים שכבר ברחו מהאוורווה'. ''אני פונה אליך בבקשה לקדם את הצעת החוק המערכתית שהכינו החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים, כהצעת חוק ממשלתית בהובלת המשרד להגנת הסביבה'' כתבה איריס האן, מנכ''לית החברה להגנת הטבע לשרה גמליאל. ''הצעת החוק כוללת מנגנון לרשימות מינים מותרים ואסורים ביבוא, סמכויות לקביעת מגבלות על יבוא מוצרים כדי למנוע חדירת 'נוסעים סמויים' (כמו נמלת האש והטרמיט החודרים כטרמפיסטים חבויים על גבי מוצרים אחרים), איסור הפצה ושחרור לטבע של מינים פולשים, ועדה מדעית להיתרי יבוא, סמכויות ביעור נרחבות, ועוד''.



מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "המשרד להגנת הסביבה כשל במשך השנים האחרונות בטיפול בנושא המינים הפולשים. אנחנו מקווים שהשרה החדשה, גמליאל, תוביל עיסוק משמעותי, הכולל בראש ובראשונה חוק למניעת פלישות ביולוגיות, ותעצור את הסחבת וחוסר האונים, שאפיינו עד עכשיו, את התנהלות המשרד".

פורסם בחדשות