הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מועצת הצמחים נערכת לבחירת הנציגים למוסדות המועצה


מועד הבחירות נקבע ליום שלישי ה-17 בנובמבר 2020. מנכ''ל מועצת הצמחים צבי אלון קורא למגדלים להשתתף ולהשפיע – להציג את מועמדותם לוועדות הענפיות, וכמובן להגיע לקלפי לבחור את המועמדים הראויים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-09-2020




הבחירות לנציגי המגדלים לוועדות הענפיות ולמליאת מועצת הצמחים שנערכות אחת לארבע שנים יצאו לדרך. מועד הבחירות נקבע ליום שלישי ה-17 בנובמבר 2020 והוא יתקיים בכ-37 קלפיות הפזורות בכל רחבי הארץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

בהליך ייבחרו 22 מגדלים בחלוקה ענפית: הירקות - 10 נציגים, הפירות - 9 נציגים, ההדרים - 2 נציגים, וזיתי שמן - נציג אחד. לוועדות הענפיות ייבחרו 15 מגדלים מאותו ענף.

השופטת בדימוס, שרה ברוש, מונתה לכהן כיו"ר ועדת הבחירות, כל מגדל זכאי לבחור ולהיבחר כנציג מגדלים במליאת מועצת הצמחים וכן כחבר בוועדה הענפית בענף שעליו הוא נמנה.

מוועדת הבחירות נמסר כי כל מגדל קיבל הודעה לביתו ובה מפורט מספר הקולות העומדים לרשותו בכל ענף, וכן מיקום הקלפי בה הוא רשאי להצביע. עוד ביקשו לציין כי יש להגיש את כתבי המועמדות למועצת הצמחים לא יאוחר מיום שלישי ה-29.9.2020.


מנכ''ל מועצת הצמחים צבי אלון, צילום: באדיבות המועצה

צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים, קורא לציבור המגדלים להשתתף ולהשפיע – להציג את מועמדותם לוועדות הענפיות וכמובן ליטול חלק פעיל ולהגיע לקלפי לבחור את המועמדים הראויים ביום הבחירות עצמו. "למועצת הצמחים יש תפקיד מכריע בהפיכת החקלאות, התוצרים המקומיים והחקלאים הישראלים לשם דבר בארץ ובעולם, והיא גם דואגת במישרין לפרנסתן של אלפי משפחות. כל פעולות המועצה, ובראשן קידום הענפים מהיבט הגיוון והאיכות של הירקות, ההדרים, הפירות וזיתי השמן, נעשות על-פי החלטות שולחנות המגדלים, הועדות הענפיות ומליאת המועצה. הגופים הללו בנויים בעיקר ממגדלים שנבחרו על-ידי ציבור המגדלים; הם שמחליטים על הפעילויות שיבוצעו ועל התקציב של כל פרי או ירק, לרבות חלוקת ההוצאות ותעדוף ההשקעות. פרט להשתתפות המדינה בסכום צנוע להדברה, כל הפעילויות הרבות האלה נעשות בכספי ההיטלים שיש לנהוג בהם באחריות וביעילות. לאור החשיבות הברורה לענף החקלאות, אני קורא לכל המגדלים לקחת חלק בבחירות הקרובות".

מועצת הצמחים פועלת במישורים הציבוריים והמקצועיים של ענף החקלאות כגורם מרכזי לצד משרד החקלאות וארגוני המגדלים. היא הוקמה בשנת 2004, וכיום מורכבת מ-4 ענפים שונים: פירות, ירקות, פרי ההדר וענף הזית. זוהי מועצה הפועלת על פי חוק הקובע שלמגדלים יהיה רוב במוסדות המנהלים אותה, ולצידם מכהנים במוסדות המועצה נציגי ממשלה, משווקים, יצואנים וצרכנים.

פורסם בחדשות