הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עמק יזרעאל: החל מבצע הצלה של מקווה בן 2,000 שנה


המבנה שנחשף סמוך לקיבוץ חנתון יועתק לפארק ארכאולוגי שיוקם בקיבוץ בשיתוף עם רשות העתיקות והמועצה, בפארק יוצגו גת יין עתיקה שנחשפה בחנתון לצד ממצאים שונים של רשות העתיקות. המקום יהפוך למרחב חינוכי המשרת את הסביבה ומבקרים מהארץ ומהעולם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-09-2020



מבצע ההצלה של המקווה שנחשף ליד חנתון, צילום: דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל

גילוי ארכיאולוגי מפתיע של מקווה מרשים בן 2,000 שנה, נחשף לאחרונה במרחק של פחות מקילומטר מקיבוץ חנתון. הממצאים נחשפו במהלך עבודות של נתיבי ישראל, לקראת סלילת כביש חדש שיתחבר ממזרח עם כביש 79 , באזור צומת יפתחאל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

תושבי קיבוץ חנתון אשר היו שותפים לגילוי, הוטרדו מהעובדה שעתידו של המקווה להיות מוסתר מעיני כל, היות ומיקומו היה באזור בו נתיבי ישראל צפויים להמשיך בעבודתם. על כן, הוחלט בשיתוף עם רשות העתיקות, נתיבי ישראל והמועצה האזורית עמק יזרעאל, להציל את המקווה העתיק מהריסה, ולהעביר את הממצא הארכאולוגי החשוב ללב הקיבוץ.

השבוע החל מבצע ההצלה המרגש. קהילת חנתון תקים פארק ארכאולוגי, המשלב גת יין עתיקה שנחשפה בחנתון, לצד ממצאים שונים של רשות העתיקות. מקום זה יהפוך למרחב חינוכי המשרת את הסביבה ומבקרים מהארץ ומהעולם.

ראש המועצה האזורית, אייל בצר: "המקווה העתיק, מספר סיפור שלם על היסטוריית המקום ואנו רואים חשיבות ואחריות רבה בשימורו. כך, למבקרים במקום תהיה הזדמנות ללכת על שבילים, בינות צמחייה יפיפייה וללמוד על התגליות הארכאולוגיות החשובות שנמצאו באזורנו."

פורסם בחדשות