הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פארק עמק הצבאים בירושלים יישאר פתוח לתושבי האזור במהלך הסגר


על פי ההיתר שניתן לפארק, תותר תנועה חופשית בו, דרך כל הכניסות ובהתאם למגבלות של הסגר - לתושבים שגרים במרחק של 500 מטרים ממנו. הפארק שנמצא בליבה של העיר, פתוח ללא תשלום וניתן לראות בו צבאים, ציפורים, צבים, עופות מים, זוחלים ובעלי חיים נוספים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-09-2020



פארק עמק הצבאים, צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

פארק הטבע העירוני עמק הצבאים שנמצא בליבה של העיר ירושלים, יישאר פתוח גם במהלך הסגר השני, המתוכנן להתחיל ביום שישי הקרוב ולהסתיים בשבוע השני של חודש אוקטובר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי ההיתר שניתן לפארק, תותר תנועה חופשית בו, דרך כל הכניסות ובהתאם למגבלות של הסגר - לתושבים שגרים במרחק של 500 מטרים ממנו. בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, יחוייבו המבקרים בהנחיות הבאות:

• המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות/קבוצות, ולהימנע מהתקהלות.
• כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית.
• אפשר יהיה לטייל בשטחים הפתוחים בפארק, אולם מרכז המבקרים ועמדת קבלת הקהל, יהיו סגורים.

פארק עמק הצבאים, השייך לעירייה ומנוהל על ידי החברה להגנת הטבע, הוקם בשטח פתוח, בגודל של 250 דונם, בין השכונות קטמונים, גבעת מרדכי והולילנד, אחרי מאבק ציבורי חסר תקדים, נגד הקמת שכונה במקום. הפארק פתוח לציבור כל ימות השבוע, ללא תשלום וניתן לראות בו, באופן חופשי, צבאים, ציפורים, צבים, עופות מים, זוחלים ובעלי חיים נוספים.


פארק עמק הצבאים, צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הסגר הוא תקופה לא פשוטה עבור כולנו ואנו עושים את כל שביכולתנו, כדי לסייע לתושבים לעבור אותה בצורה הנעימה ביותר. פתיחת עמק הצבאים, תאפשר לכל מי שגר באזור, אפשרות להתרעננות ויציאה מהבית, בהתאם להנחיות הסגר. אני קורא לכל התושבים, להקשיב להנחיות משרד הבריאות ומאחל לכולנו שנה טובה וחג שמח".

יעל המרמן - סולר, מנהלת הפארק מטעם החברה להגנת הטבע: "כפארק טבע עירוני, חברתי וקהילתי, אנחנו שמחים מאוד על האפשרות לפתוח את השערים לקהילה, ובכך לתת לציבור הישראלי, ליהנות מהטבע העירוני, מתוך אמונה שהטיול והשהייה בטבע, הם המתכון לבריאות לגוף ולנפש. בימים אלו, כשאנו נאלצים, שוב ושוב, להסתגר ולצמצם מפגשים, היציאה לטבע היא הפתרון האולטימטיבי. בפארק שלנו יש שטחים רחבי ידיים, שמאפשרים תנועה חופשית ובמיוחד עכשיו, שמשבר הקורונה הוכיח לכולנו את חשיבותו של הטבע העירוני, הנמצא במרחק נגיעה מהבתים שלנו, חשוב לשמור, לטפח ואף לתכנן, אתרי טבע עירוניים נוספים ברחבי הארץ, לרווחת תושבי ישראל".

פורסם בחדשות