הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנכ''ל משרד החקלאות: יש להשאיר את השווקים פתוחים


לאור ניסיון העבר, מבקש מנכ''ל משרד החקלאות מפרופ' גמזו וממשרד הבריאות לאפשר את פתיחת השווקים למכירה של תוצרת חקלאית טרייה וחנויות דגים בלבד. ''החקלאים הישראלים איבדו את השוק המוסדי לאורך תקופת הסגר, שוק שטרם התאושש לחלוטין''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-09-2020



שוק מנה יהודה, צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

רגע לפני החלטת הממשלה בעניין הטלת מגבלות נוספות וחדשות, פנה היום (א') מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נחום איצקוביץ', לפרויקטור הלאומי לקורונה פרופ' רוני גמזו ולמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, בבקשה להשאיר את השווקים הפתוחים לשיווק ומכירה של תוצרת טרייה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

כזכור, בסגר הקודם ואף תקופה ארוכה לאחר הסרת המגבלות, נשארו השווקים הפתוחים סגורים. כתוצאה מכך נפגעו חקלאים רבים שלא יכולים היו למכור את התוצרת החקלאית שלהם בשווקים. החקלאים הישראלים איבדו את השוק המוסדי לאורך תקופת הסגר, שוק שטרם התאושש לחלוטין, למרות ההקלות בחודשי הקיץ.

''בנוסף לפגיעה בחקלאים, פתיחת השווקים לשיווק ומכירה של תוצרת חקלאית טרייה ודגים תביא להפחתה של התקהלויות ברשתות ובירקניות הקטנות ותגדיל את האפשרויות העומדות בפני הצרכנים'' כתב מנכ''ל המשרד בפנייתו. ''הכוונה היא לאפשר פתיחה של השווקים הפתוחים למכר של תוצרת חקלאית טרייה וחנויות דגים בלבד ולא של כל הענפים על מנת שלא לגרום להתקהלויות בתחומי השווקים הפתוחים''. כמו כן, אומרים במשרד החקלאות, פתיחת השווקים תאפשר מכירה של ארבעת המינים לקראת חג הסוכות הקרב ובא.

פתיחת השווקים היא צעד הכרחי בדרך לחידוש השגשוג החקלאי הישראלי, זאת לצד המגוון הרחב ששווקים פתוחים מציעים לצרכן הישראלי, אומרים במשרד החקלאות, אומרים במשרד.

פורסם בחדשות