הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


למרות משבר הקורונה, נשמרת היציבות בביקוש לדג ישראלי טרי בחגים


מגדלי הדגים בישראל עובדים בימים אלה מסביב לשעון כדי לספק את הביקוש הגבוה, ולהבטיח שכל בית בישראל יוכל לחגוג עם דגים טריים. בארגון מגדלי הדגים קוראים לציבור להיערך לאפשרות של הטלת סגר במהלך החגים, ולהצטייד מבעוד מועד בדגים טריים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-09-2020



דג קרפיון, צילום: שי נייבורג - באדיבות ארגון מגדלי הדגים בישראל

למרות התפשטות הקורונה, המשבר הכלכלי ואי הוודאות באשר להחלת סגר או מגבלות תנועה שימנעו את האפשרות לחגוג את חגי תשרי השנה בהרכב משפחתי מורחב, הביקוש לדגי הבריכות הטריים בישראל נשאר יציב גם בעונת החגים הקרובה. כך נמסר היום מארגון מגדלי הדגים בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

צפי הצריכה לתקופת חגי תשרי תשפ"א עומד על כ- 1,600 טונות של דג ישראלי טרי ובכלל זה קרפיון, אמנון, בורי, באס ודגים נוספים. בין היתר, צפויים לעלות על שולחן החג של הישראלים השנה כ- 650 טון דגי קרפיון, 500 טון אמנונים, 200 טון דגי בורי, כ- 100 טונות של דגי באס וכ- 150 טון של דגי איכות אחרים ביניהם אדמונית, ברמונדי, לברק, פורל, מוסר ועוד.

בארגון מגדלי הדגים מזהים בשנים האחרונות עלייה משמעותית בביקוש לדגי הבאס. בשנת 2014 עמדה הצריכה השנתית של באס ישראלי טרי על כ - 140 טונות. בשנת 2020 תעמוד הצריכה הארצית השנתית של דג זה על כ - 700 טונות ובשנתיים הקרובות היא צפויה לעלות ללמעלה מ - 1000 טון בשנה.

אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים: "הישראלי חובב הבישול נע בין גפילטע פיש מסורתי וחריימה לוהטת לסביצ'ה מרעננת, בין מזרח למערב, בין המטבח של אמא וסבתא למנות שף וגורמה ביתי. הבאס הישראלי הטרי הוא דוגמא מצוינת לכך. זהו דג מעודן ואיכותי שזכה בצדק לכינוי "מלך הבריכות". הביקוש לו עלה בשנים האחרונות במאות אחוזים והוא ממשיך לעלות בהתמדה. למעשה, הבאס עשה את המעבר מדג של מנות יוקרה ל'מביני ענין' במסעדות, גם אל המטבח הביתי והמשפחתי של בשלנים בכל הארץ".

בארגון מגדלי הדגים קוראים לציבור להיערך לאפשרות של הטלת סגר במהלך החגים, ולהצטייד מבעוד מועד בדגים טריים.

"המגדלים נערכו מראש לתקופת החגים ועובדים בימים אלה מסביב לשעון כדי לספק את הביקוש הגבוה ולהבטיח שבכל בית בישראל יוכלו לחגוג עם דג ישראלי טרי'' מוסיף שריר, ''יחד עם זאת, אנו ערים לאפשרות של הטלת סגר או מגבלות תנועה שיקשו על הגעה לנקודות המכירה ולכן מומלץ להקדים את קניית הדגים לחג. במהלך הסגר בפסח סייענו לחנויות הפרטיות לבצע משלוחים עד הבית וחילקנו להן למעלה מעשרת אלפים צידניות למשלוחי דג טרי. גם כעת, אנו בודקים כיצד נוכל לעמוד לצד חנויות אלה ולאפשר להן להמשיך לפעול במסגרת הנחיות הממשלה ומשרד הבריאות, בין היתר פיתחנו אפליקציה ייעודית להזמנה מרחוק של דגים טריים ישירות מחנויות בכל רחבי הארץ. האפליקציה תהיה זמינה בימים הקרובים וכל חנות תקבל גישה ישירה ואישית לניהול ההזמנות באזורה".


פורסם בחדשות