הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עונת הציד החלה, והמראות הקשים חוזרים גם השנה


לנוכח הירידה החדה במספר התורים המצויים, מין בסכנת הכחדה, פנתה החברה להגנת הטבע כבר לפני כחודשיים לרשות הטבע והגנים, בבקשה לאסור את הציד שלהם, אך הרשות התירה לצוד אותם גם השנה. ''התמונות קורעות לנו את הלב, אנחנו באמת לא מבינים איך התירו לצוד אותם השנה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-09-2020



תור מצוי, צילום: מידד גורן, החברה להגנת הטבע

אתמול, 1 בספטמבר, החלה בישראל עונת הציד של חיות בר, שתימשך חמישה חודשים, עד סוף ינואר - והיום כבר תועדו תמונות קשות של תורים מצויים, מין בסכנת הכחדה, שניצודו באישור המדינה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

בשל הירידה החדה במספר התורים המצויים, פנתה החברה להגנת הטבע כבר לפני כחודשיים לרשות הטבע והגנים, בבקשה לאסור ציד של תורים מצויים, אך הרשות התירה לצוד אותם גם השנה, כרגיל.

היום בבוקר, תיעד ירון צ'רקה ציידים יורים למוות בכמויות של תורים בשדות עמק החולה. "התמונות קורעות לנו את הלב, אנחנו באמת לא מבינים איך התירו לצוד אותם השנה". אומרים בחברה להגנת הטבע.


תורים מצויים שנצודו היום באזור החולה, צילום: ירון צ'רקה - באדיבות החברה להגנת הטבע

''ב-30 השנים האחרונות, חלה ירידה של עד 50% בכמות האוכלוסייה הדוגרת של התור המצוי, ולמרות זאת, היא מצויה עדיין ברשימת המינים המותרים לציד'' נכתב בפניה של החברה להגנת הטבע לרשות הטבע והגנים. ''אם לא ננקוט בצעדים משמעותיים להגנה על התורים, ובראש ובראשונה הוצאתו מרשימת המינים המותרים בציד, קיים חשש ממשי כי קול התור לא ימשיך להישמע יותר בישראל. אנו פונים אליכם, על מנת שתאסרו במסגרת רישיונות הציד הקרובים, את הציד של התור המצוי".

אתמול פנתה החברה להגנת הטבע גם לארגוני הציידים, בבקשה שיימנעו לצוד, מיוזמתם, 3 מינים של עופות הנמצאים בסכנת הכחדה, למרות שעל פי ההיתר של רשות הטבע והגנים, המינים הללו מותרים בציד - שליו נודד, תור מצוי וצולל חלודי.


שלווים. צילום: ליאור כסלו - באדיבות החברה להגנת הטבע

''אנו עוקבים מקרוב אחר השתנות הטבע הישראלי ומודאגים מעתידו. חוקי הציד שנכתבו לפני עשרות שנים, אינם מתאימים יותר למציאות חיינו הנוכחית'' נכתב בפניה של החברה להגנת הטבע לארגוני הציידים. ''חייהן של חיות הבר בישראל הולכים ונהיים קשים יותר, הן הולכות ונעלמות, והעתיד לא נראה ורוד. אנו בטוחים כי אתם, הנמצאים בשטח כמונו, עדים לתהליכים מדאיגים אלה''....."אנו פונים אליכם על מנת שתמנעו מלצוד חיות בר בסכנת הכחדה בישראל, על אף שמינים אלה מותרים בציד על פי התקנות התקפות כיום", נכתב בפנייה.


צייד באזור החולה, היום. צילום: ירון צ'רקה - באדיבות החברה להגנת הטבע

לפני כחודשיים, יצאו החברה להגנת הטבע, תנו לחיות לחיות ואנימלס, בקמפיין ציבורי, שמטרתו ביטול הציד "הספורטיבי" בישראל והחמרת הענישה על ציד בלתי חוקי. במסגרת הקמפיין, הגישו חברות הכנסת מיקי חיימוביץ' וקטי שטרית, לפני כשבועיים, ביחד עם עוד 17 חברי כנסת, הצעת חוק, שנועדה לבטל את הציד "הספורטיבי" בישראל ולהחמיר את הענישה על ציד בלתי חוקי.

"המשך הציד של תורים בישראל, איננו מתקבל על הדעת", נמסר מהחברה להגנת הטבע. "מדובר במין שהוגדר על ידי ארגון הגנת הטבע של האו"ם, כמין בסכנת הכחדה עולמית. צייד התורים, השלווים ועוד כמה מינים, נעשה לצורך הנאתם של הציידים בלבד. מינים אלו לא מזיקים ואין שום הצדקה בצייד שלהם. הלחץ על חיות הבר של ישראל, הולך וגובר ואין מקום יותר, לציד "ספורטיבי", למטרות של פנאי והנאה, בוודאי לא כשמדובר במינים בסכנת הכחדה, כמו השליו הנודד והתור המצוי".  בקשה זו, כאמור, לא התקבלה ובעונת הציד הנוכחית, שהחלה אתמול, רשות הטבע והגנים התירה לצוד תורים מצויים.

פורסם בחדשות