הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שיתוף פעולה עם איחוד האמירויות לקידום חקלאות מדברית


מועצת רמת נגב וחברת אריאלי קפיטל חושפים היום כי בשנה וחצי האחרונות ערכו באירופה פגישות עם גורמים מאיחוד האמירויות, לקידום שיתופי פעולה ביניהם. ראש המועצה ערן דורון: ''המו''פ שלנו יתגייס ככל שיידרש לטובת פיתוח וחיזוק החקלאות באיחוד האמירויות וירתום את הידע והניסיון הרב שיש לו על מנת לספק מזון, פרנסה ושלום במזרח התיכון''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-08-2020



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

חברת האחזקות אריאלי קפיטל, שהכריזה לפני 3 חודשים על הקמת מרכז חדשנות לתחומי האג-טק ברמת נגב, יחד עם המועצה האזורית רמת נגב, מקדמות שיתוף פעולה בתחום החקלאות המדברית עם איחוד האמירויות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

שיחות בנושא מתקיימות כבר שנה וחצי וכללו פגישות לקידום שיתוף פעולה שנערכו באירופה, בהשתתפות ראש המועצה האזורית רמת נגב ערן דורון, ונציגי מרכז החקלאות המדברית ברמת נגב.  ''באמירויות רוצים גישה לידע שנצבר בפיתוח חקלאות מדברית בנגב על מנת לפתח חקלאות במדבר ולהגיע לתוצרים ואיכויות של תוצרת חקלאית ברמה של ישראל'' נאמר בידיעה מהיום.

רמת נגב הוא אחד האזורים החקלאיים הגדולים והמשגשגים בישראל ומרכז החדשנות נהנה מהיכולות הייחודיות שפותחו באזור ויתרום להם בתחומי החקלאות המדייקת והפיתוח העסקי. הידע החקלאי פותח במשך 50 שנה במרכז לחקלאות מדברית (מו"פ רמת הנגב) שבו פועלת תחנת הניסיונות בחקלאות.

החוקרים והטכנאים במרכז ביצעו במהלך השנים מאות מחקרים יישומיים במגוון תחומים ובהם: שימוש יעיל במים, פתרון לבעיות משותפות כמו מחלות קרקע ומזיקים, פיתוח מוצרים חדשים לרבות אקלום מוצרים קיימים, פיתוח אגרוטכניקה להעלאת הרווחיות בגידול, ליווי וביצוע הפרויקטים בין לאומיים בתחומי החקלאות המתקדמת ועוד. כלל הפיתוחים שימשו את חקלאי האזור להשבחת הגידולים, להרחבת היבולים ולהפקת ערך כלכלי מקסימלי מהם.

שטחה של רמת נגב הוא הגדול ביותר בישראל - 4.2 מיליון דונם שמהווים כ- 22% משטחה של מדינת ישראל. באזור מגדלים בעיקר ירקות וערך התוצרת החקלאית עומד על כ- 629 מיליון ₪ לשנה. כ-70% מהיבול מיועד לייצוא לשווקים באירופה ובארה"ב. ברמת הנגב פועל גם מתקן להתפלת מים מליחים ממקורות מקומיים, שתפוקתו השנתית 3.5 מיליון קוב מים באיכות גבוהה, המשמשים לצרכי הישובים ולחקלאות.

אריאלי קפיטל (Arieli Capital) היא חברת אחזקות והשקעות עם משרדים בניו יורק ובתל אביב. לאריאלי קפיטל זרוע חדשנות המנהלת ומשקיעה בפלטפורמות חדשנות, האבים, אקסלרטורים, חברות מסחור אקדמיה וזרוע השקעות המאגדת בתוכה משרדים משפחתיים מהמובילים בארה''ב עם הון כולל של מאות מיליארדי דולרים.

ערן דורון ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "אני מברך על חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות שיוביל לשיתופי פעולה מדיניים וכלכליים בין המדינות ולשגשוג האזור כולו. מו"פ רמת הנגב, נמצא בחוד החנית של החקלאות המדברית המתקדמת ומפיץ כבר היום במדינות רבות ברחבי העולם ידע חקלאי וכלים יישומים. המו"פ שלנו יתגייס ככל שיידרש לטובת פיתוח וחיזוק החקלאות באיחוד האמירויות וירתום את הידע והניסיון הרב שיש לו על מנת לספק מזון, פרנסה ושלום במזרח התיכון".


ערן דורון ראש המועצה האזורית רמת נגב, צילום: באדיבות המועצה

אור חביב, שותף וראש תחום חדשנות באריאלי קפיטל, מציין: "אנחנו מדברים עם גורמים באיחוד האמירויות על קידום פרויקטים של חקלאות מדברית. הם רוצים גישה על מנת להיות בחזית של טכנולוגיות חקלאות מדברית. יש כוונה לשלוח לארץ צוותים ומשלחות מהאמירויות שיעברו הכשרות בתחום ברמת נגב". לדברי חביב: "אנחנו מקדמים מהלך ראשון שיספק לנציגי האמירויות גישה לידע חקלאי ויעסוק בגידול חקלאות מדברית. אחת האנקדוטות שעלו היא איך מגדלים תותים ואוכמניות במדבר בטעם טבעי ללא צורך להתבסס על יבוא. ידע בנושא קיים בישראל ובכוונתנו לסייע בתחום. השלב השני יהיה פיתוח מנגנון שיאפשר גישה לפרויקטים וטכנולוגיות כולל זיהוי טכנולוגיות רלוונטיות מישראל, וקידום השקעות בסטארט-אפים".

אריק בנטוב, שותף באריאל קפיטל, מסר: "אנחנו מאמינים שטכנולוגיה וחדשנות יהיו הגשר שיחבר בין הכלכלות של ישראל ואיחוד האמירויות. השיח החיובי שמתפתח בין הגורמים משני הצדדים משנה את כללי המשחק ומייצר הזדמנות לממש את הפוטנציאל הכלכלי במדינות המזרח התיכון. אנחנו נרגשים לראות איך אזור הנגב, שמובל על ידי רמת נגב, הופך לכוח המניע מאחורי הצעדים הללו והופך למוביל גלובלי בתחום החקלאות המדברית".


מימין: אור חביב ואריק בנטוב שותפי אריאלי קפיטל, צילום: באדיבות החברה

פורסם בחדשות