הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקמת מתקן ההתפלה בגליל המערבי יוצאת לדרך


לאחר 11 שנים בהם נידונה במוסדות התכנון, ולאחר אישורה בממשלה, הגיעה היום התוכנית להקמת מתקן התפלה בגליל המערבי לדיון בבג''ץ. הרכב השופטים קבע כי ההליך התכנוני היה תקין וההחלטה סבירה, וציין כי אינו רואה מקום להמשיך בבירור העתירה. העותרת, מועצה אזורית אשר, קיבלה את המלצת בית המשפט

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-08-2020



מתקן ההתפלה בחדרה, צילום:  IDE Technologies, GFDL, ויקיפדיה

בית המשפט העליון דחה הבוקר (א') את העתירה שהגישה המועצה האזורית מטה אשר בעניין הקמת מתקן התפלת מי ים בגליל המערבי, שצפוי לקום בתוך 5 שנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתום שמיעת טענות הצדדים ולאחר שהתרשם שרשויות התכנון וגורמי המקצוע שלקחו חלק בהליך עשו את מלאכתם בהתאם לדין, ציין בית המשפט כי אינו רואה מקום להמשיך בבירור העתירה, והמליץ לעותרים שלא לעמוד על העתירה. המועצה המקומית מטה אשר קיבלו את המלצת בית המשפט .

המתקן להתפלת מי ים בגליל המערבי שצפוי להתפיל כ-200 מלמ"ק מים בשנה, יתווסף למתקנים שכבר קיימים באשקלון, אשדוד, שורק, פלמחים וחדרה, והוא נועד לספק את ביקושי המים, לשפר את אמינות אספקת המים לאזור הגליל המערבי, חיפה ואזור הגליל העליון ולהיטיב את איכות מי השתייה המסופקים לתושבים.

לאחר הקמת המתקן, שבעת מתקני ההתפלה בארץ, צפויים לספק כ-85%-90% מסך הצריכה הביתית והעירונית של מים שפירים במשק בשנה. חשוב לזכור שלמרות החורף הגשום עד כה, צרכי המים והביקושים בישראל נמצאים במגמת עלייה ויש להיערך גם לתקופות בצורת.

ברשות המים אומרים היום, כי ''הקמת מתקן התפלה בגליל המערבי - המצטרף לשורה של מתקני התפלה שקמו במרוצת השנים והמאפשרים אספקה סדירה של מים לציבור בישראל – מהווה בשורה של ממש, בראש ובראשונה לתושבי הגליל המערבי, אך גם למשק המים בישראל. אזור הגליל המערבי סבל ממחסור חמור של מים ברצף שנות הבצורת האחרון, ובשל שינויי האקלים המחסור באזור זה צפוי להחמיר. מתקן ההתפלה החדש צפוי להשלים את החסר ובמידת הצורך נוכל באמצעותו לתגבר גם את אזור הכנרת''.

הילה גיל, מנהלת אגף ההתפלה ברשות המים: "לאחר 11 שנים בהם נידונה תכנית מתקן ההתפלה בגליל המערבי בשני מוסדות תכנון ולאחר שאושרה בפברואר האחרון בממשלה, הגיעה היום התוכנית לתחנתה הסופית בדיון בבג"ץ בו קבע הרכב השופטים כי ההליך התכנוני היה תקין וכי ההחלטה סבירה ודחה את העתירה. פסיקה זו סיימה הליך תכנוני ומשפטי ארוך, אשר סלל את האפשרות להקמת מתקן התפלה בגליל המערבי. המתקן צפוי לקום בתוך כ-5 שנים ויביא לאזור מים באמינות אספקה ובאיכות מעולה. בכך הוא מהווה נדבך נוסף בעבודתה של רשות המים להבטחת צרכי המים של הציבור ולשימורם של מקורות המים באזור לטובת התושבים ולטובת הדורות הבאים."

פורסם בחדשות