הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התנועה הקיבוצית: הממשלה מונעת פיצויים מחברי הקיבוצים


תזכיר החוק הממשלתי לפיצוי עצמאיים בשל משבר הקורונה מתעלם שוב - באופן בוטה ומכוון - מאלפי קיבוצניקים שנפגעו כלכלית וזכאים לפיצויים כמו כל אזרח אחר במדינה. ''ארבעה חודשים אנחנו שבים ומתדפקים על כל דלת בכדי שתיפסק האפליה'' אומרים בתנועה, ומקווים שבעקבות פגישה עם יו''ר כחול לבן בני גנץ, העניינים יתחילו לזוז

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-07-2020



צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית

מזה ארבעה חודשים נאבקים בתנועה הקיבוצית, בהובלתו הנחושה של שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר, על זכותם היסודית של חברי הקיבוצים לקבל כמו כולם את מענקי הפיצוי מהמדינה בעקבות משבר הקורונה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

ביום ראשון הוצגה הדרישה בישיבת הממשלה ואתמול (שני) היא הוצגה על ידי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, ח"כ בני גנץ בשיחת זום שערך עם נציגים של התנועות הקיבוציות.

בשיחה לקחו חלק גם שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר וראש המטה שלו גור כץ, יעל רון בן משה (געתון), מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי ומועמדת לכנסת מטעם כחול לבן, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת ונציגי קיבוצים - אבי בלין (מזכיר גבעת ברנר), חיים סתתיהו (מנהל התיירות של עין גב), וסול לביא בן שימול (אלמוג, יו"ר קיבוץ צרעה). בשיחה הוצגה הבעיה במלוא חריפותה ועלתה הבקשה לעזרה.

ביום ראשון הוצגה בישיבת הממשלה דרישת הקיבוצים על ידי אלון שוסטר, ובה התביעה שהממשלה תטיל על משרד האוצר לגבש בדחיפות את ההסדרים החלופיים הנדרשים לשם כך שחברי קיבוצים שהכנסתם האישית (בין כעוסק נפרד ובין כעובד) נפגעה במישרין בעקבות הקורונה יהיו זכאים למענק ככל אזרח אחר.

היקף הזכאות יהיה זהה לזה הניתן למי שאינו חבר קיבוץ והכנסתו, או הכנסת עסקו, מדווחת במישרין לרשויות המס או לביטוח לאומי. ההסדר יבנה באופן שהזכאות תוחל למפרע, למן המועד בו עמדה זכאות לנפגע שאינו חבר קיבוץ, ותעמוד בתוקפה כל עוד תסייע המדינה לנפגעי קורונה שהם בגדר "עובד" או "חייב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לבקשתו של ראש הממשלה החליפי גנץ לרכז באופן מיידי את תביעות הקיבוצים לתוכנית להשוואת התנאים לחברי הקיבוצים. הנושאים יידונו בהמשך בישיבה נוספת.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר לאחר השיחה עם גנץ: "ארבעה חודשים אנחנו שבים ומתדפקים על כל דלת בכדי שתיפסק האפליה הבוטה בה אנו נתקלים בבואנו לדרוש כי חברי הקיבוצים יזכו ליחס שווה ליחס אותו מקבלים יתר האזרחים, בניסיונה של המדינה לסייע אל מול פגעיה הכלכליים הקשים של מגפת הקורונה''.

''היום, סוף סוף, מסתמנת תזוזה'' מוסיף מאיר, ''בדיונים הקדחתניים, המתנהלים בממשלה, לקראת תוכניות ההמשך לתמיכה בנפגעים, בולט קול צלול וברור מטעם הגוש של כחול לבן – העבודה, התובע להפסיק לאלתר את האפליה החמורה הננקטת כנגד הקיבוצים וחבריהם, בהובלתו של אלון שוסטר. אנו מחזקים את ידיהם של בני גנץ וחבריו, ובטוחים כי לא יאפשרו את המשך הדרתם של חברי הקיבוצים מכלל אזרחי ישראל נפגעי הקורונה, הזוכים לסיוע ממשלתי."

פורסם בחדשות