הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ענף החקלאות יתוגבר ב-25 אלף עובדים תאילנדים


משרד החוץ הישראלי וממשלת תאילנד חתמו על הסכם להבאת עובדי חקלאות מתאילנד לישראל ללא דמי תיווך בלתי חוקיים. שר החוץ גבי אשכנזי: "זהו הסכם חשוב וחיוני לאלפי החקלאים בישראל, שמבטיח את קיום ענף החקלאות הישראלי ואת זכויות הפועלים התאילנדים המועסקים בחקלאות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-07-2020



עובדי חקלאות במשק במושב אלמגור, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שר החוץ גבי אשכנזי חתם היום (ב') על הסכם מול ממשלת תאילנד, שנועד להסדיר את הבאתם של 25,000 עובדי חקלאות מתאילנד לישראל. ההסכם נחתם מול שגרירת תאילנד בישראל, הגברת Pannabha Chandrarayma, ובנוכחות שר החקלאות אלון שוסטר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

צוותי משא ומתן שכללו את משרדי החוץ והחקלאות ורשות האוכלוסין, פעלו בחודשים האחרונים במטרה להגיע לתוצאה שתשרת את צרכי החקלאים בישראל מחד ואת האינטרסים הישראלים והתאילנדים מאידך. ''ההסכם יבטיח כי עובדי חקלאות מתאילנד יגיעו לישראל באופן חוקי ושקוף וללא תשלום דמי תיווך בלתי חוקיים. הסכם זה מהווה נדבך נוסף ביחסים החמים בין שתי המדינות המציינות השנה מלאת 66 שנים לכינון היחסים ביניהן'' נאמר בהודעת משרד החוץ.

שר החוץ גבי אשכנזי: "זהו הסכם חשוב וחיוני לאלפי החקלאים בישראל. ההסכם עליו חתמתי מבטיח את קיום ענף החקלאות מחד, ומבטיח את זכויות הפועלים התאילנדים המועסקים בחקלאות בארץ. נמשיך לפעול לפיתוח והרחבת יחסינו עם ארגונים אזוריים מובילים בהם יש לתאילנד תפקיד מרכזי."

שר החקלאות, אלון שוסטר שהשתתף בטקס החתימה אמר: ״כוח אדם מקצועי ומיומן הוא אחד המפתחות להצלחת החקלאות הישראלית. במשך העשורים האחרונים תורמים כאן עובדי החקלאות מתאילנד תרומה משמעותית, ולראיה - רצונם של חקלאי ישראל להגדיל את מכסות העובדים. אני מברך על השותפות בין המדינות ומקווה שנרחיב אותה לתחומים נוספים בעתיד".

פורסם בחדשות