הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר הכלכלה עמיר פרץ: ''מרגיש שיש אובדן אמון בין העסקים הקטנים למדינה''


השר פרץ סייר היום במועצה האזורית מגידו, שם קיים סדרת פגישות עם תעשיינים, נציגי המושבים והקיבוצים באזור, ועם בעלי עסקים קטנים ובינוניים. ''אנחנו מותקפים על כך ששמנו את תוצרת הארץ כנושא מרכזי. תעשייה כחול-לבן לא צריכה להיות סיסמה – זו גאווה לאומית'' אמר פרץ בפגישה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-06-2020



השר עמיר פרץ, ראש מ.א מגידו איציק חולבסקי ועובד במפעל 'תמה'. צילום: משרד הכלכלה והתעשייה

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ סייר היום (ג') במועצה אזורית מגידו שבצפון הארץ, שם קיים סדרת פגישות עם תעשיינים, נציגי המושבים והקיבוצים באזור ועם בעלי עסקים קטנים ובינוניים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת סיורי השר ברחבי הארץ להיכרות אישית עם התעשיות והעסקים המקומיים, קיים השר, ביחד עם מנכ"ל משרדו מר דוד לפלר, ובכירים נוספים מהמשרד, ביקור עבודה ראשון במועצה האזורית מגידו.

''אנחנו בפני משבר חברתי מאד קשה" אמר השר פרץ "לאחר שתסתיים תקופת הארכת דמי האבטלה, מדינה שהיתה רגילה ל-150 אלף מובטלים, תגיע למינימום של 400 אלף מובטלים. לכן מבחינתי, מי שיתחייב לייצר פתרון בנושא, ולקלוט עובדים אנו נסייע לו בכל הכלים העומדים לרשותנו''.

הסיור החל בפגישה עם ראש המועצה האזורית מגידו, מר איציק חולבסקי, ולאחר מכן הצטרפו גם נציגי המושבים והקיבוצים במועצה. בפגישתם הוצגה בפני השר פרץ סקירה על הנעשה במועצה האזורית, בין היתר גם פרויקט "מגידוטק", מרכז ייחודי של מדעים וטכנולוגיה לעידוד יזמות וחדשנות, לחיבור בין התעשייה לחינוך והקהילה. בהמשך קיבל השר עדכון אודות קידום אזור התעשייה המשותף יהודי-ערבי באזור שטחי המועצה.

השר עמיר פרץ הקשיב לכל הנאמר, וציין כי: "אנו מותקפים על כך ששמנו את תוצרת הארץ כנושא מרכזי. אני לא מתבייש לומר שהתמיכה בתעשייה ובתוצרת המקומית היא טובה למדינת ישראל. תעשייה כחול-לבן לא צריכה להיות סיסמה – זו גאווה לאומית".

לאחר המפגש, הגיע השר פרץ לסיור במפעל "תמה" שבמשמר העמק, שם קיבל סקירה על פעילות המפעל , והצורך בהרחבת שטח המפעל בקיבוץ.
השר פרץ הבטיח כי הוא פועל ללא לאות לקידום התעשייה הישראלית, ובמיוחד שם דגש על אזורי התעשייה בצפון ובדרום הארץ, כמנוע צמיחה מרכזי לחיזוק הכלכלה בישראל בימי שגרה, וכן בתקופות מאתגרות יותר, כמו זו שאנו חווים מאז פרוץ משבר.

בפגישה עם בעלי העסקים אמר השר "אני מרגיש מחוייבות לייצג אתכם. ומרגיש שיש אובדן אמון בין העסקים הקטנים למדינה. כאשר יש החלטה לסייע צריך לעשות זאת בנדיבות בלי ביורוקרטיה ואני מקווה שאכן המדינה תשנה את הגישה".

פורסם בחדשות