הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יום עבודה מהבית יחסוך למשק 850 מיליון ₪ בשנה


יו''ר ועדת הפנים והגנת הסביבה מיקי חיימוביץ': ''פחות כלי רכב על הכביש, פחות זיהום אוויר, יותר זמן פנוי לעובדים, תפוקות גדולות יותר, חיסכון כלכלי למעסיקים – ככה נראית כלכלה ירוקה. ח''כ רם שפע, יו"ר ועדת החינוך: ''זה אחד הדברים הגדולים הבאים. זו מהפכה בתפיסת העבודה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-06-2020



Image byTumisu fromPixabay

שוק העבודה בעולם ובישראל השתנה בתקופת משבר הקורונה, בין השאר העבודה מהבית. בעקבות ההצלחה הגדולה, מנסים כעת להפוך את התקנות לשעת חירום לחוק קבוע, שיאפשר עבודה מהבית לפחות פעם בשבוע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לפייסבוק

חברי הכנסת מיקי חיימוביץ - יו''ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ורם שפע - יו"ר ועדת החינוך, הניחו היום (ג') יחד על שולחן הכנסת תיקון להצעת החוק שעות עבודה ומנוחה. על פי ההצעה עובדי מדינה יוכלו לעבוד יום בשבוע מהבית., ומעסיקים פרטיים יקבלו סל תמריצים שיעודדו אותם לבצע מהלך דומה

"איך מוציאים לפועל את רעיון העבודה מרחוק, שעל פי הערכות יחסוך למשק 850 מיליון ₪ בשנה?'' אמרה חברת הכנסת חיימוביץ בדיון שיזם ח''כ רם שפע. ''מספר חברות פרטיות החלו כבר לעבוד בצורה הזאת ונבקש מנציגי משרדי הממשלה השונים התייחסות לקידום היוזמה במגזר הציבורי והפרטי''.

"בדיון הקודם נחשפנו לתועלות הרבות שבעבודה מרחוק - פחות כלי רכב על הכביש, פחות זיהום אוויר, יותר זמן פנוי לעובדים, תפוקות גדולות יותר מצד העובדים, חיסכון כלכלי למעסיקים".

ח"כ רם שפע: "נסתכל על משבר הקורונה ונהפוך אותו להזדמנות. בהרבה משרדי ממשלה יש בשלות לעבודה מרחוק, וזה אחד הדברים הגדולים הבאים. צריך להיות זהירים – לשמור על העובדים, יש אתגרים בעניין המדידה. זו מהפכה בתפיסת העבודה. להיות עוד שעה, לפעמים עוד 3 שעות ביום בבית, יגביר את שמחת החיים וזה הכי חשוב".

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן: "אנו שמחים להצטרף ליוזמה של מיקי ורם. אנו רוצים, בדיאלוג, לרתום את הרשויות המקומיות. זו תהיה בשורה. יש פקידים במשרדים ויש עובדי שטח, ולכן ברור שצריך התאמות, לפי התפקיד. ההיענות אדירה. למעלה מ-850 מנהלים ביקשו שהמהלך יתרחש. ברור לנו שיש עובדים שיום עבודה מהבית, לא רק שאינו מצריך פיקוח עליהם, אלא שהוא יותר אפקטיבי. זה יום מתוכנן, שהעובד מגדיר לעצמו משימות, ומגיע להישגים יותר גבוהים".

מיכל לזרוביץ, נציבות שירות המדינה: "מבחינת תרבות ארגונית אנחנו עוד לא שם, גם כשניתנים כלים כמו מסמכים ומדריכים". יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ': "החסם הוא ברמה של מנכ"לים או מנהלי מחלקות?" לזרוביץ: "זה משתנה. יש משרדי שהמנכ"ל פחות מרגיש בנוח להרשות לעבוד מרחוק. לפעמים זה סמנכ"ל משאבי אנוש. כשנחזור לנוהל שגרה, נפעיל תוכנית הטמעה והדרכה".

נוי סופר, אגף השכר באוצר: "הקמנו צוות עם נציבות שירות המדינה שהתחיל לבחון. אנחנו רוצים לאמץ את המודל של שירות המדינה גם לחברות ממשלתיות וגופי סמך, בהתאמות. חשוב לראות מה הפריון, ולכן צריך מדדים, צריך להחליט איך מדווחים. כמה דברים מטרידים כי במגזר הציבורי העבודה לא תמיד מדידה. אי אפשר לדעת אם הפריון שופר. לא רוצים שזה יהפוך לזכויות עובד, אלא שיהיה כלי ניהולי".

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "אין סיבה שלא יעבדו יותר מהבית. זה חיסכון בכלי רכב, בצריכת חשמל. לא לחכות שיתחילו לבנות תוכנית. במיידי. יש בתוך השלטון המקומי כאלה שיצטרכו לעבור רגולציה. אנו ערוכים. זה הכי נכון. הרבה יותר יעיל. ממה שבדקנו הגענו לתפוקה כמעט כפולה".

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ: "משרד הפנים ונציבות שירות המדינה יכולים להוביל החלטת ממשלה לעודד עבודה מהבית, לפחות ליום בשבוע. הוועדה תיזום קשר עם המועצות האזורית בכוונה לברר כמה הן ערוכות ומעוניינות להחיל זאת גם אצלן. ח"כ רם שפע ואני נמשיך לקדם את הצעת החוק, לטובת המשק, הגנת הסביבה ואיכות חיי הפרט".

פורסם בחדשות