הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות אלון שוסטר ביקר בבקעת בית נטופה


השר הגיע לבקעת בית נטופה שמרבית שטחה מנוצל לחקלאות ונפגש עם נציגי הרשויות המקומיות והמגזר הערבי בכנסת. ''ההגעה לכאן היום והשמיעה מכלי ראשון על אתגרי החקלאים הערבים, הם עבורי מה שחשוב והלוואי שהפוליטיקה תאפשר לי לעשות את זה יותר''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-06-2020



שר החקלאות אלון שוסטר בבקעת בית נטופה, צילום: אבידן גדעוני - באדיבות דוברות שר החקלאות ופיתוח הכפר

שר החקלאות אלון שוסטר הגיע היום (ג') לביקור בבקעת בית נטופה, עמק המשתרע מכפר מנדא במערב ועד כפר עילבון במזרח. מרבית שטחה של הבקעה מנוצל לחקלאות אך סובל מהצפות עונתיות הפוגעות באופן קשה בחקלאי האזור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת הסיור פגש השר שוסטר את ראשי העיריות של עראבה וסכנין, עומאר נסאר וספואת אבו רייה, אשר תושביהן הם הבעלים של השטחים החקלאיים בבקעת בית נטופה. כמו כן השתתפו במפגש חברי הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ח"כ ג'אבר עסאקלה, ח"כ אימאן ח'טיב, ח"כ אוסמה סעדי, ח"כ מטאנס שחאדה.

"ההגעה לכאן היום, המפגש עם נציגי המגזר הערבי בכנסת והרשויות המקומיות, והשמיעה מכלי ראשון של אתגרי החקלאים הערבים, הם עבורי מה שחשוב והלוואי שהפוליטיקה תאפשר לי לעשות את זה יותר." אמר השר שוסטר למשתתפים.

בנושא תוכניות הפיתוח של בקעת בית נטופה, שהשטחים החקלאים בה הם בבעלות תושבי המקום, אמר השר שוסטר: ''ישנם שני רצונות מתנגשים. האחד שימור הסביבה והערכים הנופיים, שמירה על השטח כבתולי מתוך הבנה שיש לו גם חשיבות תרבותית. הערך השני הוא פיתוח דמוגרפי וכלכלי של האזור, והבאת הקדמה לכאן. בסופו של דבר יש כאן איזשהו איזון שצריך להחליט עליו. אני מגיע עם המטען הערכי, הרגשי, האידאולוגי המתאים ומעמיד את עצמי לרשות העניין."

פורסם בחדשות