הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות אלון שוסטר ערך את הסיור המקצועי הראשון שלו בגבול הצפון


במהלך הסיור אמר שוסטר: ''אנחנו במשרד החקלאות נעמוד על כך שהיישובים בגבולות והפריפריה, יזכו לאופק של פיתוח דמוגרפי, חברתי וכלכלי''. בני בן-מובחר, ראש מועצה אזורית מבואות חרמון ויו''ר אשכול גליל מזרחי: ''אני קורא לשר להחזיר את משרד החקלאות לחקלאים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-06-2020



מימין: ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, שר החקלאות אלון שוסטר, קלוד בלחסן, בני בן מובחר ראש מ''א מבואות החרמון, עמית יפרח מזכ''ל תנועת המושבים, עמיר אנטלר מנהל מחוז צפון במשרד החקלאות. צילום: גדעון שרון - לע''מ

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, ערך השבוע סיור ראשון במסגרת תפקידו. השר, חבר קיבוץ מפלסים שבעוטף עזה, בחר לקיים את הסיור המקצועי הראשון בגבול הצפון, והתארח אצל ראש מועצה אזורית מבואות חרמון ויו"ר אשכול גליל מזרחי, בני בן-מובחר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת הסיור ביקר שר החקלאות במצפה על שם רס"ן איתן בלחסן ז"ל במושב רמות נפתלי ושוחח עם אביו קלוד בלחסן, חקלאי ותיק מרמות נפתלי, ועם אחיו מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות ירון בלחסן.

במהלך הסיור אמר השר שוסטר כי ‏יעמוד על כך שהמושבים היושבים בגבולות ובפריפריה יזכו לאופק של פיתוח דמוגרפי, חברתי וכלכלי. הוא הודה לראש המועצה בני בן מובחר שיזם את הסיור ואמר, ''אני מקווה שהחשיבה המכלילה והרחבה של בן מובחר, תהיה נחלת כולנו''.

בני בן-מובחר קרא לשר להחזיר את משרד החקלאות לחקלאים, ותיאר בפניו את מצב החקלאות באזור הגליל העליון ובמושבים סמוכי הגדר, את חשיבות הגבלת ייבוא התוצרת החקלאית מחו''ל שגוזלת את פרנסת החקלאים הישראלים ואת נושא מיתוג התוצרת הישראלית, כך שהצרכנים ידעו מהיכן הגיעה.

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, חקלאי מרמות נפתלי: "אני מברך על ביקורו החשוב של השר בקרב החקלאים. אבי ואני התרגשנו על הגעתו לאנדרטה על שם אחי רס"ן איתן בלחסן ז"ל, מפקד סיירת הצנחנים וההזדהות לשמע סיפורו של איתן, שנפל בקרב בדרום לבנון". עוד הוסיף בלחסן "לאורך הסיור פגש השר את מלח הארץ, החקלאים אשר מטפחים תוצרת חקלאית מפוארת עבור כל תושבי מדינת ישראל, ממוקמים בגבול הצפון וזקוקים לעידוד ממשלתי לטובת ייעול העבודה והמשך שגשוג החקלאות. ביקור זה הינו משמעותי וקריטי דווקא בימים אלה בהם הממשלה החדשה מראה סימנים של ביטול מכסים ופתיחת הייבוא לתוצרת מזון טרייה, מהלך העלול לפגוע אנושות בחקלאים. השר שוסטר מהווה עבור החקלאות כולה סימן לדרך שתוביל לשמירה ופיתוח של חקלאות איתנה, לצד ערכי הציונות ואהבת האדמה אשר ניכר לאורך הסיור שהם נר לרגליו".

מזכ"ל תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח: "בחירתו של השר לקיים את הסיור הראשון שלו במבואות חרמון חשובה לחיזוקו ולביסוסו של האזור. מושבי גבול הצפון צריכים תכנית המשלבת את חיזוק ענפי החי והצומח לצד חיזוק ענף התיירות הכפרית והפעילות הלא חקלאית ובכך נהפוך את האזור לרב תפקודי שיבטיח את פרנסת חברי המושבים והמשכיות הדור הבא ביישובי גבול הצפון. אני מודה לשר ולצוות משרדו שהזמינו אותי לקחת חלק בסיורו הראשון ולראש המועצה מבואות חרמון, בני בן מובחר על האירוח".

פורסם בחדשות