הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עמק תפארת: חמישה מבני עמק יזרעאל סיימו קורס טיס


ביום חמישי הקרוב, יקבלו החמישה את הכנפיים הנכספות בטקס סיום קורס הטייס שיתקיים בבסיס חיל-האוויר בחצרים. ראש המועצה אייל בצר: ''הלב מתרחב בכל שנה, מכל בוגרי העמק המשתלבים במקומות הראויים והמצוינים ביותר בשירותם הצבאי ולאחריו. אנו גאים בכולכם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-06-2020



סגן ד' מעמק יזרעאל, צילום: דובר צה''ל - באדיבות מ''א עמק יזרעאל

גאווה גדולה במועצה האזורית עמק יזרעאל: חמישה מבני העמק, סיימו קורס טיס ועמדו אתמול על מגרש המסדרים בבסיס בית-הספר לטיסה בחצרים, לקבלת כנפי הטיסה ב"מסדר הכנפיים".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ביום חמישי הקרוב, ייערך בבסיס חיל האוויר חצרים טקס סיום קורס טיס מספר 180, בסימן 100 שנה להקמת "כוחות המגן העברי". בטקס יוענקו כנפי טיסה לבוגרי ובוגרות הקורס - 37 גברים ו-3 נשים, בתום קורס מורכב שנמשך שלוש שנים. במהלך הקורס הוכשרו להוות את חוד החנית המבצעית והאסטרטגית של צה"ל, והם אלו שיובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות.

במועצה האזורית עמק יזרעאל וביישובים בהם מתגוררים הטייסים החדשים נרשמה התרגשות רבה. אמנם בכל שנה ישנם טייסים חדשים בני העמק, אבל נדיר שחמישה מסיימים את הקורס יחד. שניים מבין מסיימי קורס הטיס הם סגן ד', שסיים מגמת נווט קרב יחד עם סגן י' שלמד איתו בביה''ס התיכון. וסגן ע' שסיים מגמת תובלה.


סגן ע' מעמק יזרעאל, צילום: דובר צה''ל - באדיבות מ''א עמק יזרעאל

סגן ד' סיפר כי אחת הדמויות שהשפיעו עליו ביותר היה סבו, "סבא שלי היה טייס מבצעי ב-109 והשתתף במלחמת ששת הימים וכיפור והיווה דמות משפיעה מאוד עבורי". על הקורס אמר: "מגיעים לנקודות קצה, צריך לדעת להתמודד עם רגעים כאלו שלא תמיד הכל הולך חלק ומצליח ולומדים להמשיך קדימה עם ראש מורם, כי כשאנחנו מביאים את עצמנו לאותן נקודות הקצה, אלה הן הנקודות בהן אנחנו גדלים ומשתפרים וזו הדרך הנכונה להתקדם ולהצליח לא רק בקורס טיס אלא בחיים בכלל''.

סגן ע' מסכם את הקורס כתהליך התפתחות ארוך ומספק, אשר מקנה כלים לחיים. הוא מציין כי עבורו, אחת הדמויות המשפיעות ביותר הוא דודו, גיא, טייס קרב לשעבר בטייסת 253. הוא מגדיר את גיא כדמות מופת עבורו.

ראש המועצה האזורית אייל בצר: "זו גאווה אמיתית שחמישה ממסיימי הקורס, הינם בני העמק. כולם גדלו והתחנכו כאן, ינקו וספגו ערכים מהבית ומהסביבה בה גדלו. הלב מתרחב בכל שנה, מכל בוגרי העמק המשתלבים במקומות הראויים והמצוינים ביותר בשירותם הצבאי ולאחריו. אנו גאים בכולכם!"

פורסם בחדשות