הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות חתם על התקנות להגדלת הקצאת המים לחקלאות


רשות המים אישרה את הגדלת הכמות המותרת לשימוש בחקלאות ב-70 מ''ק, על רקע השפעת נגיף הקורונה על זמינות התוצרת החקלאית. שר החקלאות אלון שוסטר: ''תוספת המים תאפשר לחקלאים הישראלים להגביר את ייצור המזון הטרי ואת זמינותו לטובת אזרחי ישראל''. תעריף המים לצריכה הביתית נשאר ללא שינוי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-06-2020



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מועצת רשות המים החליטה להגדיל את כמות המים המותרת לשימוש בחקלאות ב-70 מיליון מ''ק, במסגרת הגברת בטחון המזון וזאת כחלק מההתמודדות עם נגיף הקורונה וזמינות היצע המזון ברחבי העולם וישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לפייסבוק

היום, (ב') בנוכחות מזכירות ארגון מגדלי הירקות וראשי התאחדות חקלאי ישראל, חתם שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, על תקנות המים החדשות ואישר את תוספת הקצאת המים לחקלאות.

במקביל, מועצת רשות המים אישרה היום גם את עדכון מחירי המים לצריכה הביתית לחודש יולי 2020 והם יישארו ללא שינוי מינואר 2020, זאת למרות המשך ההשקעות הנדרשות למשק המים והתאמתו לגידול באוכלוסייה ולשינויי האקלים.


שר החקלאות אלון שוסטר ומזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח, צילום: תקשורת שר החקלאות ופיתוח הכפר

"אני שמח על החלטת רשות המים להכיר בחשיבות החקלאות הישראלית ויכולתה לאפשר ביטחון מזון לעת משבר הקורונה. תוספת המים תאפשר לחקלאים הישראלים להגביר את ייצור המזון הטרי ואת זמינותו, לטובת כלל אזרחי ישראל." אמר שר החקלאות שוסטר.

על פי החוק, תעריפי המים חייבים לשקף את עלותם האמיתית, והם מתעדכנים פעמיים בשנה: בתחילת ינואר ובתחילת יולי. ברשות המים אומרים, כי הרשות תמשיך לחתור, לייעול ספקי המים השונים (מקורות, תאגידים, איגודי ערים לביוב וכיו"ב) – פעילויות אשר תכליתן צמצום העלויות הנדרשות לאספקת שירותי המים והביוב באופן יעיל, וע"י כך גם המשך מיתון מחירי המים, ככל שניתן''.

המחיר לכמות מוכרת (התעריף הנמוך) ימשיך ויעמוד על 7.39 ₪ למ"ק ואילו המחיר לכל כמות נוספת (התעריף הגבוה) ימשיך ויעמוד על כ-13.46 ₪ למ"ק.

המשמעות של תעריפים אלו על משפחה ממוצעת בת 4 נפשות הצורכת כ-15 מ"ק לחודש הינה תשלום חשבון מים וביוב בסך של כ-116.5 ₪ לחודש.

*הסכומים המוצגים בהודעה זו כוללים מע"מ.

פורסם בחדשות