הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


BeeHero, הסטארט אפ הישראלי שמגדיל ומשפר תוצרת חקלאית על ידי העצמת דבורים


הסטראטפ שהוקם ע''י ארבעה יזמים ישראלים צעירים, מכניס את חזית הטכנולוגיה לעולם הדבוראות, בו היא כמעט ואינה קיימת, וזאת על אף החשיבות העצומה של הדבורים לאנושות, ובמיוחד לנוכח התופעה הנרחבת של התמוטטות מושבות הדבורים ברחבי העולם. החברה גייסה לאחרונה 4 מיליון דולר ממשקיעים וקרנות בחו''ל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-06-2020



דבוראים במכוורת אלון הגליל, צילום: אדוה אופיר

חברת הסטארט-אפ הישראלית BeeHero המפתחת טכנולוגיה להעצמת תפקוד הדבורים בטכנולוגיה מתקדמת, גייסה לאחרונה 4 מיליון דולר ממשקיעים ומקרנות בארה"ב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לפייסבוק

BeeHero מגדילה ומשפרת תוצרת חקלאית על ידי העצמת דבורים - המאביק החשוב ביותר בטבע. למעשה, הרוב המכריע (80%) של התוצרת החקלאית שאנו אוכלים תלוי בהאבקת דבורים.

בשנים האחרונות, תופעת התמוטטות המושבה (CCD) גורמת לאחוזי תמותה גבוהים של דבורים, וכך נפגע תהליך ההאבקה של גידולים חקלאיים וטבעיים מסביב לעולם.  בתחילת השנה הצטרפו הדבורים לרשימת המינים בסכנת הכחדה עולמית.

שילוב בין טכנולוגיה וחקלאות אינו דבר חדש, אך עם זאת, במשך שנים נותר תחום גידול הדבורים כמעט ללא טכנולוגיה. הפתרון של BeeHero, המשלב חומרה ותוכנה, מאפשר איסוף נתוני כוורת ומידע סביבתי המנותחים על ידי אלגוריתמים של למידת מכונה, המשקפים וחוזים מצבים שונים בכוורות.

הסטרטאפ, הפועל ממתחם SOK בתל אביב ובפאלו אלטו בקליפורניה, הוקם על ידי יזמים ישראלים צעירים, ומנתח את פעילות הדבורים בכוורות ובמרחב הפתוח בכלים של בינה מלאכותית וניתוח מידע, מתריע בפני הדבוראים מפני אירועים שיכולים להשפיע על הדבורים ומספק להם תובנות כיצד לשפר את עבודת הכוורת ולהגדיל את יבולי הדבש ורווחיותם. כיום דבוראים מנהלים את פעולות המעקב באופן ידני ונדרשים לעבור בין כוורות רבות בשטחים מרוחקים ולבדוק את הנעשה באתרי רעיית הצוף הנרחבים, ולמעשה אין להם אפשרות לגלות במהירות את כל הבעיות המתעוררות בשטח.


צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

BeeHero הוקמה על ידי עומר דוידי, מיכל רויזמן, איתי כנות ויובל רגב, בעלי רקע מגוון ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, בהייטק, בסטרטאפים חקלאיים ובגידול דבורים. איתי הוא מגדל דבורים מיום היוולדו שניהל ותפעל מכוורת מהגדולות בישראל, והוא שהכיר לשותפיו את עולם גידול הדבורים וההאבקה. מיכל בעלת רקע בחוויית משתמש אינטראקציית אדם רובוט. עומר הקים ומכר בעברו שתי חברות בתחומי חקלאות ימית ומחזור אנרגיה. יובל, יוצא היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, בעל רקע נרחב בעולמות הבינה המלאכותית הנדסת מערכת ומערכות חישה.

המערכת מותקנת כיום ב-20 אלף כוורות והיא עוקבת אחרי חייהן ועבודתן של כמיליארד דבורים. מרכז הפיתוח בישראל הוא במתחם SOK שנפתח בתחילת השנה ומשמש מרכז פעילות לחברות סטרטאפ, מפתחים ועובדים עצמאיים. SOK תל אביב הוא זרוע של רשת חללי העבודה המשותפים הגדולה ביותר ברוסיה בבעלותו של היזם איגור ריבקוב.

פורסם בחדשות