הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יו''ר מפלגת צומת משה גרין, מונה ליועץ לחקלאות והתיישבות של נתניהו


עו''ד משה גרין ממפלגת 'צומת' שהסירה את מועמדותה להתמודדות בבחירות האחרונות, צפוי להיות הגורם שימנה את חברי הוועדה המקצועית שתדון בעדכון חוק קמיניץ להסדרת נושא הבנייה הבלתי חוקית בישראל. גרין הורשע ב-2005 בשימוש לא חוקי במבנים שהקים בנחלה שלו במושב בצרה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-06-2020



בנימין נתניהו ומשה גרין, צילום: יח''צ

עו"ד משה גרין החל לכהן כיועץ רה"מ לענייני חקלאות והתיישבות, זאת במסגרת הסכם קואליציוני שנחתם בין מפלגת 'צומת' לבין מפלגת 'הליכוד'.  השלב הבא בהסכם: איוש הוועדות לשיפור תנאי העבודה של חקלאי ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יש לציין, כי גרין הורשע בשנת 2005 יחד עם 12 שוכרים, בשימוש לא חוקי במבנים שהקים בנחלה שלו בכניסה למושב בצרה. לפי כתב האישום, גרין השכיר 4 מבנים מסחריים על שטח כולל של 3,000 מ"ר, בהם חנות ספורט וגן אירועים. בשנת 2014 גזר עליו בית משפט השלום בפ''ת קנס בסך 800 אלף שקל, בגין השכרת המבנים.

"עסקינן בהפקת רווחים של מיליוני שקלים, אם לא עשרות מיליונים, בתקופה של כעשור ומחצה, שבה גרין עושה במקרקעין שימוש מסחרי שלא כדין, תוך שהוא פועל בכל האמצעים הממוניים שברשותו, באמצעות אותם כספים המופקים מהמקרקעין שלא כדין, למטרת הארכה, הכבדה וסרבול של הליכי המשפט המתנהלים נגדו", כתבה השופטת ניצה מימון שעשוש בגזר הדין. ערעור על החלטת בימ"ש השלום להרשיע את גרין נדחה מאוחר יותר בביהמ"ש המחוזי.

כזכור, לפני הבחירות האחרונות לכנסת ה-23, הושג הסכם בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליו"ר צומת עו"ד משה גרין, לפיו מפלגת צומת לא תתמודד בבחירות וגרין ייהפך ליועץ רה"מ לענייני חקלאות והתיישבות וכן, בנוסף, תוקם ועדה בינמשרדית לטפל בנושא קרקעות ותכנון במרחב הכפרי, שאת נציגיה יבחרו רה"מ נתניהו ועו"ד גרין.

הוועדה תגבש את המלצותיה בנוגע להקפאת ותיקון חוק קמיניץ (תיקון 116) באופן שלא יחול על מי שמחזיק בקרקע כדין, הקמת ועדות משנה בוועדות המחוזיות לתכנון ולבניה לקיצור הליכי ההסדרה של בקשות להיתר לבעלי נחלות על מבני מגורים קיימים, ובנוסף אפשרות לשימוש במבנים בהיתר שהיעד שלהם חקלאי לשימוש לפעילות לא חקלאית ועוד. ההסכם כולל גם הקמת מכון חינוכי היסטורי להנצחת מורשתו של רפאל איתן (רפול).

עו"ד משה גרין, יו"ר צומת: "רה"מ נתניהו עמד במילתו וההסכם הקואליציוני בין "צומת" ל"ליכוד" יוצא לדרך. אני מאמין כי הכלים הרבים אותם העניק לנו רה"מ נתניהו יסייעו לנו לשפר ולייעל את עבודת החקלאים בישראל".

פורסם בחדשות