הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חיסון מזויף נגד קורונה הופץ ברחבי דרום אמריקה


מכון המחקר הישראלי מיגל, פרסם כי אמפולות מזויפות הנמכרות כחיסון נגד קורונה, ונושאות תווית מזויפת של המכון, נסחרות במדינות דרום אמריקה ועלולות להוות סכנה בריאותית לציבור. אגף הכלכלה במשרד החוץ עלה על עקבותיו של אחד מהמפיצים באקוודור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-05-2020



אריזת החיסון המזויף, כפי שנמכר באתר בארצות דרום אמריקה.צילום: מתוך האינטרנט

מכון המחקר מיגל בגליל העליון, פרסם השבוע כי אמפולות מזויפות הנמכרות כ''חיסון נגד קורונה", הנושאות תווית מזויפת עם לוגו של מכון המחקר מיגל בעברית, וכן הנחיות בעברית - המיוצרות ונסחרות שלא כחוק במספר ארצות בדרום אמריקה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המכון עדכן באופן מיידי את משרדי החוץ והבריאות בנושא, וביקש את התערבותם כולל עדכון ארגון הבריאות העולמי, משרדי הבריאות בארצות אלו וכן את לשכות ושגרירויות ישראל בחו"ל. גם אתר האינטרנט של מכון המחקר מיגל עבר התקפת סייבר מאסיבית .

מנכ"ל מכון המחקר מיגל דויד זיגדון מסר כי, הוא מודה לאגף הכלכלה במשרד החוץ שערך תחקיר מידי ובהול בארצות דרום אמריקה, ועלה על עקבות אחד מהמפיצים באקוודור הסוחר באמפולות המזויפות בהיקף גדול ובמחיר של 380 דולר ליחידה.

מחקר למציאת חיסון נגד קורונה COVID-19 נמצא בהליך מתקדם במכון המחקר מיגל, אשר צבר ניסיון ויתרון בתוצאות מחקר מוצלח שנערכו 4 שנים, בו נמצא חיסון לקורונה בעופות. צוות החוקרים המיומן במכון עוסק כעת בהסבת החיסון לבני אדם.

לאחרונה הקים מכון המחקר מיגל בבעלות החברה לפיתוח הגליל (משקי הגליל העליון) את חברת MigVax למציאת חיסון לווירוס הקורונה COVID-19 , בשיתוף פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, בהשקעה של 12 מיליון דולר, השקעה שתאיץ את הניסויים הקליניים במטרה להביא בהקדם לשוק את החיסון נגד נגיף הקורונה, לבני אדם.

פורסם בחדשות