הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ירידה של 40% ביבול החיטה בגליל, בשל ההצפות בשדות בעונת החורף


בכל שנה זורעים החקלאים בגליל 30 אלף דונם של חיטה לתחמיץ, והיבול השנתי עומד על 1 טון של חומר יבש לדונם, אך השנה בשל ההצפות בחורף, חוסלו חלק משדות החיטה והיבול עומד על 600 ק''ג לדונם בלבד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-04-2020



קציר חיטה בעמק החולה, פייסל הייב - חברת ג''ג

חברת ג"ג של החברה לפיתוח הגליל, העוסקת בגידולי שדה ועיבודים חקלאיים, מדווחת על ירידה של 40% ביבול החיטה בעמק החולה, בשל ההצפות בחורף האחרון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי עופר גרשוביץ, מנכ"ל ג"ג, בגליל זורעים בדרך כלל 30 אלף דונם של חיטה, והיבול השנתי עומד על 1 טון של חומר יבש לדונם, אך השנה עקב ההצפות בחורף, חוסלו חלק משדות החיטה והיבול עומד על 600 ק"ג לדונם בלבד.


קציר חיטה בעמק החולה, פייסל הייב - חברת ג''ג

בשבוע שעבר נקצרו בעמק החולה ובעמק יזרעאל מעל 25 אלף טון ירק חיטה לתחמיץ בשטח של 10,000 דונם, וכבר נזרעו בעמק עוד 5,000 דונם חיטה, 10,000 דונם אבטיחי מלל המיועדים לתעשיית הפיצוחים, 5,000 דונם תירס לתעשייה, 2,500 דונם שעועית לתעשייה ו- 2,500 דונם בוטנים. מיד לאחר חול המועד פסח החלו החקלאות בקטיף הגזר והאפונה וישתלו 4,000 דונם עגבניות.

חברת ג"ג מתמחה בגידול ועיבוד תוצרת חקלאית, בעזרת ציוד חקלאי מתקדם, מהמובילים בענף, המספקת שירותים למשקי הגליל העליון ולקוחות נוספים ברמת הגולן, בעמק יזרעאל ובאזורים נוספים בארץ.

פורסם בחדשות