הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


במקום להשמיד: החקלאים מציעים לממשלה לרכוש את התוצרת החקלאית ולסייע לנזקקים


חקלאים רבים נאלצים להשמיד תוצרת חקלאית בימים אלו בשל ההחלטה על סגירת השווקים והייבוא מחו''ל. התאחדות חקלאי ישראל פנתה לראש הממשלה בהצעה שהמדינה תרכוש את הירקות ותסייע לנזקקים. היוזמה תאפשר חלוקת 100,000 משלוחים בכל יום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-04-2020



שדה חקלאי בנגב המערבי, צילום: מוטי אביבי

מאות דונמים של תוצרת חקלאית מושמדים בימים אלו בעקבות ההחלטה על סגירת השווקים הפתוחים וייבוא של סחורות מחו"ל. במקום להשמיד אותה, החקלאים קוראים למדינה לרכוש את הירקות והפירות ולתמוך בנזקקים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

משבר הקורונה הביא לסגירת השווקים הפתוחים, שוק האירועים והמסעדות שצורכים יחד 30% מהתוצרת החקלאית. לצד זה החלו חלק מרשתות השיווק לייבא עגבניות  ומלפפונים מטורקיה, ויצרו מצב אבסורדי שהחקלאים אינם יכולים לעמוד בו, מכיוון שהקטיף עולה להם יותר מהמחיר שמציעות להן רשתות השיווק. בתקופה האחרונה החלו חקלאים רבים להשמיד עגבניות, מלפפונים, כרוב, חסות עשבי תיבול ותוצרת שאין להם לאן לשווק אותה.

התמונות הקשות של השמדת תוצרת הארץ הביאה את התאחדות חקלאי ישראל להציע יוזמה מפורטת שהוגשה הבוקר לראש הממשלה, שמבקשת מהמדינה לרכוש את התוצרת החקלאית ולהעביר אותה לכל מי שזקוק לכך : "לא יעלה על הדעת, כי בשעה שיש במדינה מיליוני מובטלים, חלקם אשר איבדו את מטה לחמם, יושמד מזון טרי ומזין עקב כשל רב מערכתי המונע את שיווקו ו/או אף את העברתו לנזקקים ללא תמורה זאת, לצד מצב בו חקלאים מתדפקים על דלתה של המדינה בבקשה לפיצוי בגין השטחים שהושמדו מתוך תקציב המדינה". נכתב בפניה לראש הממשלה.

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור: "יש פה הזדמנות לשלב ידיים ולסייע גם לחקלאות הישראלית וגם לתושבים הזקוקים כעת לעזרה. התאחדות חקלאי ישראל ממשיכה כל העת לפתח פתרונות יצירתיים בתקופה המאתגרת הזאת שימשיכו להבטיח מזון לכל תושבי מדינת ישראל. זה תפקידנו כעת בחזית''.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן: ''חקלאים רבים מסייעים באופן וולונטרי ותורמים מהתוצרת לנזקקים. לצד זאת אני מאמין כי היוזמה תאפשר לסייע בהצלת עשרות משקים חקלאים ביישובי הפריפריה העומדים בפני קריסה לצד סיוע מיידי של מאות אלפי אזרחים בשבוע הזקוקים לעזרה שלנו. לראות תוצרת חקלאית מאדמת הארץ נזרקת לפח בתקופה זו זה דבר בלתי נתפס. הקמנו את המדינה, פיתחנו חקלאות, כדי שכל עמנו יוכלו להנות מעמל ידינו.

פורסם בחדשות