הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחסור בביצים: משרד חקלאות מתגבר את היבוא באמצעות סיוע ליבואנים


המדינה תסייע ליבואנים כדי שיוכלו לזרז את הגעתן לארץ של שתי אוניות עם מטען של מיליוני ביצים, על ידי שינוי נתיב השיט שלהן, ללא עצירות בנמלי ים בדרך. היבואנים יוכלו גם להכפיל את כמות הביצים באוניה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-03-2020



Image by Jill Wellington from Pixabay

בשל חשש למחסור בביצים לפני ליל הסדר, ובשל העלייה של 60% בביקוש לביצים, משרד החקלאות הודיע היום (ב') כי המדינה תסייע ליבואני הביצים, כדי שיוכלו להקדים את מועד הגעת המשלוחים מחו"ל לארץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

לקראת חג הפסח, משרד החקלאות פתח עוד בחודש ינואר מכסה לייבוא ביצים בפטור ממכס ממדינות האיחוד האירופי. נוכח משבר הקורונה, הוגדלה המכסה ליבואנים בהיקף של כ-100 מיליון ביצים. אך בשל הגידול בביקוש המקומי במדינות האיחוד האירופי ובעיות בשינוע ובזמני הפלגה, המשווקים לא מצליחים לייבא ביצים כמענה לביקוש הגובר של הצרכנים.

משרד החקלאות עוקב אחר זמני ההשטה וההגעה לשיווק של הביצים מחו"ל, ומבדיקה שנעשתה מול משווקי ביצים בכלל ומול המשווקים המבצעים את מרבית היבוא בפרט, המידע שהתקבל הוא כי מכולות ביצים רבות ייכנסו לישראל רק לאחר ערב החג, בעיקר בגלל מגבלות השינוע לישראל, והאיחור במועד יציאתן של האוניות מנמלי המוצא.

על כן החליטו במשרד החקלאות, יחד עם משרד האוצר, בהליך חריג ויוצא דופן, לפעול לשינוי מסלולן (יוותרו על תחנות עצירה) של אניות שאמורות להגיע לישראל, כך שיגיעו גם יותר מהר וגם עם יותר ביצים, על מנת להקטין את המחסור בביצים.

''בהתאם לחלופות שנבחנו'' אומרים במשרד החקלאות, ''נמצא כי הפתרון היעיל ביותר, אשר בהסתברות גבוהה יאפשר את הבאת ביצים לישראל עד ערב חג הפסח, הוא שינוי מסלולן של אוניות אשר כבר מתוכננות להגיע עם ביצים לישראל בשיתוף פעולה עם חברת הספנות הרלוונטית, וטעינת כמות כפולה של ביצים עליהן. כמו כן, משרדי הממשלה פועלים במשותף ובדרכים שונות, על מנת לזרז את פריקת אוניות אלו בהגיעם לנמל. ובכלל זה, אוניות עמוסות ביצים ובשר''.

פעולות נוספות שנקט משרד החקלאות על מנת לאפשר הגעת כמות גדולה של ביצים לישראל, מחו"ל הן:
• אישור מהיר של מדינה נוספת, שניתן יהיה לייבא ממנה ביצים.
• בשיתוף עם משרד האוצר - הפעלת נוהל "רשת ביטחון ליבוא ביצים" על מנת לתמרץ יבואנים להביא עוד ביצים לישראל.

''משרד החקלאות אינו מייבא בעצמו אף מוצר, ובכלל זה גם לא מייבא ביצים, אלא פועל לאפשר אספקה רציפה לאזרחים. על כן כאשר המשרד מזהה מחסור במוצר מסוים בשוק, שהייצור המקומי אינו מסוגל לספק (כמו עתה בביצים), המשרד מייצר את הכלים והתמריצים ליבואנים על מנת שישלימו את החסר''. אומרים במשרד.

במשרד החקלאות מבקשים להודות למשרדי הממשלה השונים שמסייעים בפעולות לעיל, ולמאמצי חברות הספנות ויבואני הביצים, ומקווים שמאמצים אלו יגדילו את מצאי הביצים המשווק לצרכן הישראלי, ומנגד מקווים כי הצרכן הישראלי ירכוש כמות ביצים בהתאם לצריכתו בפועל, בכך יקטן המחסור.

פורסם בחדשות