הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''איפה הסולידריות - איך זה שמדינת ישראל מאפשרת עכשיו ייבוא עגבניות מטורקיה''


ראשי הארגונים החקלאיים פנו לשר החקלאות וביקשו ממנו לפעול בדחיפות לעצירת יבוא העגבניות: ''לאחר שהשווקים הפתוחים נסגרו ולחקלאים הישראליים אין דרך לשווק את כל התוצרת שלהם, מעדיפות רשתות השיווק והיבואנים לקעקע את הסולידריות הישראלית בימים קשים אלה, בעבור חופן שקלים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-03-2020



עגבניות מטורקיה, צילום: באדיבות התאחדות חקלאי ישראל

רק החודש, דווקא בעיצומה של מגיפת הקורונה, יובאו מטורקיה לישראל כ-600 טון של עגבניות, והחקלאים זועמים ומיואשים. השווקים הפתוחים נסגרו ורשתות השיווק נותרו הספקיות היחידות של תוצרת חקלאית - אבל הן מעדיפות לייבא סחורה מטורקיה, במקום לחזק את החקלאות המקומית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

ראשי הארגונים החקלאיים פנו אתמול בערב (ה') במכתב דחוף לשר החקלאות צחי הנגבי, ובו כתבו: "ידוע לנו בוודאות כי חברות ממשיכות בימים אלה לייבא עגבניות מטורקיה. לאחר שהשווקים הפתוחים נסגרו ולחקלאים ישראליים אין דרך לשווק את כל תוצרתם, מעדיפים הללו לקעקע את הסולידריות הישראלית בימים קשים אלה בעבור חופן שקלים."

במכתב קראו הארגונים לשר החקלאות לפעול לעצירת יבוא העגבניות מטורקיה, ויחד עם ראש הממשלה ושר האוצר לפעול אל מול החברות בדרישה שיפסיקו לייבא ויעברו לרכוש את התוצרת המקומית שעלולה להירקב בשדות.

על רקע ההחלטה לסגור את השווקים הפתוחים, ולאור העובדה שהמלונות, המסעדות ובתי הקפה סגורים, נאלצו בימים האחרונים חקלאים רבים להשמיד שדות שלמים של תוצרת חקלאית, בעיקר ירקות. סגירת השווקים הביאה לפגיעה ב 30% מענף החקלאות בנוסף לפגיעה בענף התבלינים ובענף הפרחים בגלל השיתוק בייצוא, וזאת בנוסף לפגיעה מסגירת המלונות, המסעדות ובתי הקפה.

"רשתות השיווק נותרו כעת, בהחלטת ממשלה, הספקיות היחידות של סחורה חקלאית ולא ייתכן שהן ירכשו תוצרת חקלאית מטורקיה או מכל מדינה אחרת, מבלי שמיצו את הקנייה של התוצרת המקומית מחקלאי ישראל''. אומרים בארגוני החקלאים.

''בימים אלו כולם מבינים את מה שאנו אומרים לאורך שנים. החקלאות היא ביטחון המזון של מדינת ישראל וגם בימים אלו חקלאי ישראל עובדים ללא הפסקה על מנת שלא יחסר מזון לאזרחי ישראל. זה הזמן לסולידריות. רשתות השיווק צריכות להפסיק להסתכל בחור של הגרוש, להראות ערבות הדדית ולסייע לחקלאים הישראלים ולא לחקלאים הטורקים".

פורסם בחדשות