הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דווקא בעיצומו של משבר הקורונה, אנשי האוצר מבצעים בדיקות במושבים בנושא תכנון ובנייה


כשהמשק הישראלי מצוי במצב חירום, ובמשרדים מעסיקים רק עובדים חיוניים, אנשי האוצר יורדים לשטח ומצלמים משקים לצורך סקר בעניין חוק התכנון והבנייה. מזכ''ל תנועת המושבים עו''ד עמית יפרח : ''במצב דברים זה, אני סבור כי על הפקחים לעסוק בנושאים חשובים יותר. תנועת המושבים פועלת לצמצם ככל הניתן כל הפרה או שימוש חורג בנחלות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-03-2020



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח פנה היום (ג') למנהל הרשות לאכיפה ברשות למקרקעין במשרד האוצר, אבי כהן, בנושא אכיפת דיני התכנון והבנייה במהלך מצב החירום נוכח וירוס הקורונה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

״הגיעו לידי פניות של חברים לפיהם גורמים המציגים את עצמם כאנשי משרד האוצר מסתובבים בכפר ידידיה ומצלמים את חלקות ב' של המשקים לצורך סקר של מינהל התכנון במסגרת תיקון 116 הנ"ל. לא מובן ואף תמוה בעיני מדוע נערכים סקרים ובדיקות של מנהל התכנון דווקא בימים קשים אלה, בהם המשק הישראלי מצוי במצב חירום נוכח התפשטות וירוס הקורונה״. אומר עו''ד יפרח בפנייתו.

יפרח מדגיש לכהן בפנייתו: ״במצב דברים זה, אני סבור כי על הפקחים לעסוק בנושאים חשובים יותר. ברצוני להדגיש, כי אנו כתנועה פעלנו, פועלים ונפעל בעתיד על מנת לצמצם ככל הניתן כל הפרה או שימוש חורג שאינו מוסדר בנחלות במושבים, אולם בהתחשב במצב החירום בו אנו מצויים, לא זו העת להשקיע את מירב המאמצים הממשלתיים באכיפת דיני התכנון והבנייה״.

יפרח סיכם את המכתב: ״דרישתנו הינה להקפיא לאלתר את יישום תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה וזאת לכל הפחות עד לאחר שתוקם ממשלה ויגובש מתווה שיאפשר מידתיות הן ביישום ובאכיפה והן בהסדרת השימושים״.

ב- 25.10.2017 נכנס לתוקפו תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, אשר עניינו פיקוח, אכיפה ועונשין בתחום עבירות התכנון והבנייה. נדבך מרכזי בחוק הוא הגברת האכיפה והחמרת הסנקציות שניתן להטיל על מי שהפר את הוראות התכנון והבנייה, בעיקר בדרך של החמרת הענישה והגדלת העיצומים הכספיים. מתנועת המושבים נמסר, כי התנועה פועלת לצמצם ככל הניתן כל הפרה או שימוש חורג שאינו מוסדר בנחלות במושבים.

פורסם בחדשות