הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משבר הקורונה: הוארכו אשרות השהייה למתנדבים מחו''ל בקיבוצים


לבקשת התנועה הקיבוצית, הודיע שר הפנים אריה דרעי כי החליט להאריך את אשרות השהייה גם למתנדבים בקיבוצים, אשר מסייעים למשקים להמשיך ולהפעיל ענפי משק קריטיים בתקנים החסרים בחקלאות ובתעשייה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-03-2020



מתנדבים מדנמרק ברזיל וקנדה בקיבוץ עין גב, צילום: מטעים עין גב

שר הפנים אריה דרעי, הודיע ביום ה' כי נוכח המצב במשק, בעקבות משבר הקורונה, החליט להאריך באופן אוטומטי לכל מי שמחזיק אשרת מתנדב מסוג 4B ופג תוקפה החל מיום 12.3.2020. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, סגרה התנועה הקיבוצית את כניסת המתנדבים הבינלאומיים לארץ באופן מיידי. יחד עם זאת, ישנם כרגע כ-250 מתנדבים בארץ אשר ממשיכים לסייע למשק הקיבוצי בפרט ולכלכלה הישראלית בכלל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

ההארכה שתתבצע אוטומטית עד ליום 30.6.20 תאפשר לעוד עשרות רבות של מתנדבים מכל רחבי העולם להמשיך ולהתנדב בקיבוצים ולסייע למשקים להמשיך להפעיל ענפי משק קריטיים.

לאור הנחיות משרד הבריאות וההערכות לסגירה נרחבת של מוסדות הציבוריים עם התפשטות הקורונה בארץ ובעולם, הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה בשבוע שעבר על מתן הארכה אוטומטית של אשרות שהייה מסוגים שונים, תוך החרגה של אשרת המתנדבים.

לאחר פנייתה של התנועה הקיבוצית, נענה שר הפנים, ח"כ אריה דרעי, לבקשה הדחופה לאפשר גם לתוכניות התנדבות בינלאומיות שונות הפועלות כיום בארץ לטובת המשק הישראלי בחקלאות, בתעשייה ובסיוע לאוכלוסיות מוחלשות, להמשיך בעשייתן ולכלול בהוראה גם את אשרות המתנדבים. לאור האמור, כל מי שמחזיק באשרה זו אינו נדרש להגיע ללשכת מינהל האוכלוסין.

עופרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית: "שעה שהעולם סוגר שעריו ומדינות קוראות לאזרחיהן לחזור הביתה, ישנם עשרות מתנדבים בינלאומיים שמבקשים להתנדב בקהילה הקיבוצית המארחת ולתמוך במשק המקומי . הארכת הוויזה האוטומטית למתנדבים מחו"ל מאפשרת למתנדבים המסורים, להמשיך לתגבר את המשק בתקנים החסרים בחקלאות ובתעשייה במיוחד בעת משבר לאומי זה".

קרן פרדו, מנהלת המחלקה הבינלאומית של התנועה הקיבוצית מוסיפה: "התוכנית קולטת כיום למעלה מ-650 מתנדבים בשנה, בהתמדה ובהקפדה, תוך שיתוף פעולה מלא עם רשות האוכלוסין וההגירה. אנו מנהלים את מערך המתנדבים והצוות המסור שלנו עורך תוכנית פנאי והעשרה להיכרות וחשיפה חיובית לחברה הישראלית. המתנדבים משתלבים בקהילה הקיבוצית, תורמים רבות לתגבור המשק המקומי ולכן גם המשכיות שהייתם הרצופה משמעותית וחשובה כל כך לכל השותפים בתוכנית. אנו מודים לשר הפנים ולמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה על כך שהכירו בחשיבות תוכנית ההתנדבות הבינלאומית לחברה הישראלית בכלל, ולקיבוצים בפרט, וסייעו בשעת משבר זו להמשיך ולקיימה בצורה הטובה ביותר."

תכנית המתנדבים מחו"ל של התנועה הקיבוצית, הינו מפעל ציוני שהחל לפני יותר מ-50 שנה וקלט מאז 400,000 מתנדבים שהגיעו מ-130 מדינות שונות בעולם. התוכנית מאפשרת לצעירים מרחבי העולם להגיע לתקופת זמן גמישה של בין חודשיים לשנה, לחוויה מכוננת וייחודית של חיים ועבודה בקהילה קיבוצית. מדובר בתוכנית שנשאה עמה לאורך השנים את המונח "קיבוץ" בכל העולם, כמותג המזוהה עם ערכים של דמוקרטיה, סולידריות ופלורליסטיות. המתנדבים הרבים הכירו את מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה, יצרו קשרים חברתיים הדוקים, השתלבו בעשייה החברתית והחקלאית וסייעו בבניין הארץ.

פורסם בחדשות