הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המשרד להגנת הסביבה: עד להודעה חדשה, אין להחזיר בקבוקים ריקים החייבים בפיקדון


בעקבות הנחיות משרד הבריאות האוסרות על רשתות השיווק והקמעונאות לקבל אריזות בקבוקים למיחזור לפי חוק הפיקדון, המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור לשמור בבתים את מכלי המשקה הריקים ולהחזירם לאחר תום התקופה המוגדרת כשעת חירום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-03-2020



Image by Manfred Richter from Pixabay

בשל התפשטות נגיף קורונה, משרד הבריאות הוציא הנחיות לפיהן נאסר על רשתות השיווק, הקמעונאות ובתי העסק לקבל אריזות בקבוקים למיחזור לפי חוק הפיקדון - זאת בשל עקרון השמירה על בריאות הציבור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

אמנם, לפי נציג מערך בריאות הסביבה אין סכנה במכלי המשקה הריקים כל עוד מטפלים בהם בכפפות ושקיות ייעודיות, אך מתוך עקרון הזהירות המונעת ובשל התנאים התברואיים המחמירים שיש להקפיד עליהם בימים אלה, החליט משרד הבריאות לאשר לבתי העסק שלא לקבל את המכלים.

לפי חוק הפיקדון, כל בית עסק ששטחו שמעל 28 מ"ר ומוכר מכלי משקה מלאים מכל סוג, חייב לקבל מכלי שתייה מהציבור הרחב ולהחזיר את דמי הפיקדון. את מכלי השתייה אוספות חברות איסוף המספקות שירות ליצרני וליבואני המשקאות, ומשם הם נשלחים למיון ומיחזור.

במשרד להגנת הסביבה מדגישים, כי ההחלטה היא עבור רשתות שיווק, קמעונאים ובתי עסק בלבד, והאישור אינו תקף במקומות אחרים - כגון תחנות מיחזור עירוניות ותחנות מיון ומעבר.

כדי לשמור על הסביבה גם בימים מאתגרים אלה, המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור הרחב לנסות ככל האפשר לשמור בבית את מכלי המשקה הריקים שבפיקדון, להחזירם לאחר תום התקופה המוגדרת כשעת חירום, ולקבל את דמי הפיקדון.

יצוין, כי עוד לפני התפרצות נגיף קורונה, אישר המשרד להגנת הסביבה לרשתות השיווק והקמעונאות, כבכל שנה, שלא לקבל מכלי משקה החייבים בפיקדון מטעמי שמירה על כשרות לחג הפסח - מערב חג הפסח ועד יציאתו. המשמעות היא שבכל מקרה, גם אם תבוטל תקופת החירום בקרוב, האיסוף והחזר הפיקדון יתחדש רק בסיום חג הפסח.

פורסם בחדשות