הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חופי הכנרת נסגרים החל מהיום ופתיחת עונת הרחצה נדחית עד להודעה חדשה


בשל ההחמרה בהתפשטות נגיף הקורונה, ובהמשך להנחיה החדשה של משרדי הבריאות והפנים, חופי הכינרת כולם נסגרים היום כולל חניוני היום והלילה. כמו כן עונת הרחצה לא תיפתח במועדה ולא יתקיימו בחופים שירותי הצלה ופיקוח, כמו גם השאטלים בסובב כנרת וכל סוג פעילות של הפלגות וסיורים ללא תשלום שהיו מתוכננים בחול המועד פסח

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-03-2020



צילום: רשות הכינרת

יו"ר איגור ערים כינרת וראש מועצה אזורית עמק הירדן עידן גרינבאום מוסר היום (ג') כי עקב ההחמרה בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל והנחיית משרדי הבריאות והפנים, יסגרו כל 15 חופי איגוד ערים כינרת, כולל חניוני היום והלילה, שערי החניונים ינעלו, יחסמו דרכי הגישה לחופים ולא יינתנו שירותי הצלה, כל זאת על מנת לשמור על בטיחות האזרחים וחייהם ולמנוע שוטטות אנשים בחופי הכינרת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסמך שהועבר היום לרשויות החופיות בישראל, על ידי עטאף חיראלדין, מנהל האגף לחופי הרחצה במשרד הפנים, נקבע כי כלל חופי הרחצה בישראל יסגרו החל מהיום למתרחצים ויופסקו בהם כל שירותי ההצלה. כמו כן, יחסמו כל דרכי הגישה לחופים, איסורים אלו יאכפו על ידי רשויות החוק.




צילום: איגוד ערים כנרת

הנחיה זו מגיעה בנוסף להנחיית משרד הבריאות לציבור, שלא לצאת לפארקים, גינות המשחקים, חופי הים, בריכות, מוזיאונים, שמורות טבע וגנים וכד'.

גרינבאום מציין כי מאחר ולא יפעלו בחופי איגוד ערים כינרת - השירותים לציבור (מלתחות, שירותים וכד') וכן שירותי הצלה ופיקוח - חל איסור על גישה לחופים וכן רחצה בהם וכי הרחצה ללא מציל מסוכנת ואסורה. הציבור מתבקש להישמע לחוקים ולהנחיות משרדי הממשלה, בתקווה, כי התקופה תסתיים בקרוב וכולנו נחזור לשגרה ולבילוי בחופי הכינרת.


חוף דוגית נסגר היום בכינרת, צילום: איגוד ערים כינרת

כמו כן, לפני יומיים הנחה שר הפנים אריה דרעי, על ביטול פתיחת עונת הרחצה בחופי ישראל, עד להודעה חדשה. עונת הרחצה הייתה אמורה להיפתח כמו בכל שנה ב -1.4.2020.

באיגוד ערים כינרת מבהירים, כי בהמשך להנחיית משרד הפנים, לא יתקיימו בחופי האיגוד שירותי הצלה ופיקוח ומתריעים כי הרחצה ללא מציל מסוכנת ואסורה. כמו כן, לא יפעל שאטל חינמי "קו סובב כינרת" שהיה אמור להתחיל לפעול לטובת ציבור הנופשים בחול המועד פסח, לא תופעל גם 'המעבדה השטה' וכן לא תתקיימנה פעילויות של הפלגות וסיורים ללא תשלום שהיו מתוכננים לקהל הרחב בחוה"מ פסח.

מאיגוד ערים כינרת נמסר עוד, כי בכדי למגר את מגפת הקורונה, על הציבור להישמע להנחיות הממשלה ומשרד הבריאות בתקווה כי התקופה תסתיים בקרוב וכולנו נחזור לשגרה ובילוי בחופי הכינרת.

פרטים ניתן לקבל כל העת בכוכבית כינרת מכל טלפון נייד- 55477*

פורסם בחדשות