הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מזכ''ל התנועה הקיבוצית: ''ביבי, עם הבטחות אזרחי ישראל לא הולכים למכולת''


ניר מאיר תקף את התנהלות הממשלה בכל הנוגע לייבוא מזון מחו''ל, בתגובה לדברים שאמר ראש הממשלה במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בנושא ההערכות הכלכלית להשלכות נגיף הקורונה. ''מי רוצה לקנות גבינה מאיטליה או דג מסין לחג הפסח ? עשור אתה ופקידי האוצר פועלים לחסל את החקלאות הישראלית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-03-2020



צילום: אורן אדלשטיין - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

''אין מחסור וגם לא ייווצר מחסור של סחורות במדינת ישראל, הסיבה היא פשוטה: יש לנו אמצעים, רוב התעבורה היא ימית, קודם כל צריך להבין, גם סחורות וגם חומרי גלם, הרוב המכריע הוא דרך הים וכמובן אנחנו נדאג שזה לא ייפגע'' כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עתונאים בנושא ההיערכות הכלכלית להשלכות נגיף הקורונה, בה השתתפו שר האוצר, שר הכלכלה, נגיד בנק ישראל ומנכ"ל משרד האוצר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

''אנחנו נבצע הקלות ליבואנים בהכנסת סחורות לארץ, לא יהיה מחסור של חומרי גלם בתעשייה בישראל משום שיש לנו את אותה יכולת שתיארתי עכשיו. כמובן יש שאלה של אספקה באוויר, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לאפשר את הדבר הזה. אנחנו מגייסים את הגורמים הדרושים כולל חיל האוויר וחברות תעופה ישראליות עבור זה''. אמר נתניהו.

בתגובה לדברים, תקף מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר את מדיניות הממשלה ואמר: "אתה יכול להבטיח את המשך היבוא החקלאי? איך אפשר להבטיח הבטחות כאלה במציאות של היום? מי רוצה לקנות גבינה מאיטליה או דג מסין לחג הפסח? החקלאות הישראלית בקושי רב שרדה את ימי שלטונך. שבענו מהבטחות ריקות מתוכן ומצ'קים ללא כיסוי. איפה הדגים שרצית לייבא מסין לפסח? מי ייקנה אותם? איפה העגבניות שאתה ורמי לוי רצתם לייבא מטורקיה? מי ייקנה אותם?''

''לאזרחי ישראל ברור היום כי חקלאות ישראלית = בטחון להם ולילדיהם. כן, אותה חקלאות שפעלת ללא הפסקה לחסל במו ידייך". אמר מאיר.

מוקדם יותר היום התקיים כנס חרום של ראשי המועצות המקומיות וראשי הארגונים החקלאיים בישראל בצל משבר הקורונה. בכינוס הוצגו נתוני האמת של מצב התוצרת החקלאית בישראל, מהם עולה כי היא עונה כרגע על כמות הצריכה. יחד עם זאת, יש לצמצם את התלות בייבוא ולהגדיל את התפוקה המקומית, בכדי להבטיח את ביטחון המזון לאזרחי ישראל.

פורסם בחדשות