הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות: יש לעכב כניסת עובדים מתאילנד ולהאריך שהות העובדים בישראל


לאור הנחיית משרד הבריאות, מבקש שר החקלאות שלא לאפשר את כניסתם של עשרות עובדים זרים מתאילנד שאמורים להגיע מחר למשקים חקלאיים בישראל. ''כל עוד קיימת סכנת מחלת הקורונה, צריך להאריך את אשרת שהייתם של העובדים שנמצאים כבר בישראל ולא לסכן את הציבור''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-02-2020



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בעוד מספר שעות אמורה לצאת טיסה מתאילנד ועליה עשרות עובדים זרים שיגיעו למשקים חקלאיים. במהלך השבועות הקרובים מתוכננת הגעת מאות עובדים נוספים מתאילנד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאור הנחיית משרד הבריאות לבידוד לנוסעים השבים מתאילנד, מבקש שר החקלאות להאריך את שהיית העובדים מתאילנד בישראל, ולא להביא חדשים במקומם.

השר הנגבי הנחה את מנכ"ל משרדו, שלמה בן אליהו, לפנות למשרדי הבריאות, הפנים והחוץ, ולהביא בפניהם את עמדת משרדו לפיה מן הראוי להימנע בעת הזו מהגעת עובדים חדשים.

״החקלאים אינם יכולים לעמוד בהנחיות משרד הבריאות ולהבטיח כי העובדים החדשים יהיו בהשגחה מתמדת, יהיו מבודדים מן הסביבה, יעברו בדיקות רפואיות קבועות ויישארו בבידוד במקרה של חשש למחלה'' אמר הבוקר השר הנגבי. ''יש בארץ מספיק עובדים זרים מתאילנד ששהו כל השנה בישראל, ואמורים לצאת מן הארץ. כל עוד קיימת סכנת מחלת הקורונה, צריך להאריך את אשרת שהייתם בישראל במקום לסכן את הציבור באמצעות הגעת עובדים חדשים״. השר הנגבי ציין כי לישראל יחסים חמים וידידותיים עם תאילנד, ומן הראוי לגבש את המדיניות החדשה בתיאום מלא עם שלטונות תאילנד.

בתוך כך, רשות האוכלוסין וההגירה צפויה להרחיב היום (שני) את הגבלות הכניסה לישראל, ולסגור את שערי המדינה בפני אזרחים מספר מדינות באסיה. במקביל להוראת משרד הבריאות החדשה, המורה לכל ישראלי החוזר ממדינות אלה לשהות בבידוד במשך שבועיים, הצעד החדש יביא לסגירת מעברי הגבול בפני תושבי תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. כך פורסם היום בחדשות 12.

איסור הכניסה יכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב ויחול הן על עובדים זרים חדשים שמתוכננים להגיע לישראל והן על עובדים השבים מחופשות במדינות מוצאם. מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר כי הודעה רשמית תפורסם בקרוב, לאחר שיתקבל מכתב מסודר בנושא ממנכ"ל משרד הבריאות.



פורסם בחדשות